0

جرائم مالی در بستر سایبری رو به افزایش است

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 395 بازدید

رئیس پلیس فتا استان خوزستان اعلام کرد: برداشت از حساب به صورت غیرمجاز، خرید شارژ سیم کارت و… از حساب‌های بانکی رو به افزایش است لذا هموطنان باید هوشیاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حسنوند اظهار کرد: شخصی با حضور در دادسرا و تنظیم شکایتی مبنی بر برداشت  160 میلیون ریال از حساب بانکی خود به صورت اینترنتی، خواستار  رسیدگی به این موضوع شد.

وی افزود: بلافاصله پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت که با تحقیقات از مالباخته مشخص گردید مبالغ برداشت شده از حساب بانکی شاکی‌، اینترنتی انتقال یافته و سپس اقدام به خرید شارژ تلفن همراه نموده بود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با انجام تحقیقات میدانی توسط افسران این پلیس در خصوص پرونده و انجام اقدامات فنی مشخص گردید که تراکنش‌های بانکی به صورت غیرمجاز به حساب متهم انتقال پیدا کرده بود.

وی در خصوص ادامه تحقیقات گفت: پس از اقدامات انجام گرفته متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از احضار متهم و بازجویی‌های فنی انجام شده، همچنین با توجه به ادله و مستندات موجود در پرونده متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت و انگیزه خود از این اقدام انتقام از شاکی به دلیل اختلاف با پدرش عنوان نمود.

سرهنگ حسنوند با اشاره به تحویل متهم به مقام  قضایی و صدور قرار مناسب بیان کرد: این فرد با فعال کردن رمز دوم کارت بانکی که مورد استفاده شاکی و پدرش بود اقدام به خرید شارژ و سپس انتقال وجه به حساب خود و بستگانش کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که پلیس فتا به صورت روزانه منتشر می‌کند متاسفانه شاهد آمار بالای این نوع کلاهبرداری‌ها هستیم که یکی از علت‌های اصلی آن اعتماد بی‌جا به افراد و نیز در اختیار قراردادن کارت بانکی به همراه رمز به دیگران می‌باشد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!