0

جاعل ویزای سنندجی در فضای مجازی دستگیر شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 26 اردیبهشت 1396 مدیر سایبرلا 397 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کردستان از شناسایی و دستگیری جاعل ‌ویزا و کلاهبردار اینترنتی‌ خبر داد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فرامرزشاکری اظهار کرد: شهروندی سنندجی با در دست داشتن مرجوعه از دادسرای عمومی و انقلاب سنندج با موضوع کلاهبرداری رایانه‌ای‌، به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، از طریق اینترنت با شخصی که در زمینه اخذ ویزا فعالیت می‌نمود آشنا شده و جهت اخذ ویزا طی سه فقره مبلغ 120 میلیون ریال واریز کردم‌، ‌اما بعد از واریز وجه کلاهبردار جوابگوی تعهدات خود نبود و به تماس‌های من پاسخ نمی‌داد‌. لذا مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا قرارگرفت و در این رابطه پرونده تشکیل گردید .

وی افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و انجام شگردهای پلیسی ‌فردی شناسایی گردید و در تحقیقات اظهار داشت، مدتی قبل یک خانم از همکاران بنده‌، به من مراجعه و درخواست کارت بانکی من را جهت انجام امور بانکی نمود و من هم به سبب اعتمادی که به ایشان داشتم کارت بانکی‌ام را در اختیار نامبرده قرار دادم که مبلغ موضوع  پرونده نیز در این بازه زمانی به حساب کارت بنده واریز شده است و همین همکار خانم نیز وجه را برداشت کرده است .

این مقام انتظامی ادامه‌داد: با توجه به اظهارات مظنون اول متهم اصلی شناسایی و‌ احضار گردید و پیرامون موضوع پرونده از وی تحقیق که بیان داشت قبول دارد و با همکاری یکی از دوستان که در زمینه صدور ویزا فعالیت دارد و به انگیزه کسب منافع مالی این کار را نموده است و با جلب اعتماد شاکی از وی کلاهبرداری نمودیم‌. در نهایت با توجه به اعتراف به بزه انتسابی، متهمین به اتهام کلاهبرداری رایانه‌ای تحویل مقام قضایی شد .

وی با بیان اینکه متهمان پلیس فتا اغلب افراد با علم و بار فنی سطح بالا هستند، از شهروندان درخواست کرد در فضای مجازی ضمن افزایش سطح آگاهی و دانش خود، از اعتماد بی‌جا به موضوعات مطرح شده در این فضا جدا خودداری کنند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 − پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!