0

دستگیری عوامل باند بزرگ کلاهبرداری پیامکی

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 شهریور 1394 مدیر سایبرلا 1331 بازدید
رئیس پلیس فتا مازندران از انهدام باند بزگ کلاهبرداری پیامکی و سرقت اینترنتی خبر داد. سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر گفت : در پی مراجعه زنی به پلیس فتا استان مازندران و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ارسال پیامکی مبنی بر برنده شدنش در طرح همراه اول به مبلغ 15 میلیون وی  به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب، رمز دوم حساب بانکی وی را فعال و مبلغ 97میلیون و400 هزار ریال وجه نقد از موجوی حساب وی را سرقت کرد.

محمدنژاد افزود : پس از اخذ مرجوعه قضایی بلافاصله کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های تخصصی متهمان را که علاوه بر کلاهبرداری از شاکی اقدام به سرقت از ده ها نفر با همین روش و شگرد کرده بودند را شناسایی کنند .

سرهنگ محمد نژاد همچنین تصریح کرد : اعضای این باند که اهل شهر ری تهران بوده اند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان مازندران منتقل شدند.
رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد : متهمان در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به کلاهبرداری وسزقت از حساب های بانکی افراد  با همدستی یک زندانی محکوم به قتل عمد اعتراف کردند.

محمدنژاد درادامه اظهار داشت : متهمان که چندین فقره سرقت و کلاهبرداری از افراد در چندین استان کشور از جمله استان های گیلان، اصفهان، گلستان، البرز، تهران اعتراف کرده بودند در اظهارات خود گفتند ؛ با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن افراد در طرح همراه اول و سفر عتبات عالیات برای مالباختگان ، آنان را جهت واریز وجه، به حسابشان به پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب آنان را فعال و یا با فریب آنها، وجوه را از حسابشان سرقت و پس از چندین انتقال، سرانجام به حساب های جعلی در اختیار خودشان واریز می کردند.

رئیس پلیس استان مازندران در خاتمه به شهروندان استان هشدار داد:
برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نمی باشد.
برای هرگونه انتقال وجه فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2 ، تاریخ انقضاء و …) نمی باشد.
و قصد پیامک هایی که ارسال اطلاعات بانکی نظیر رمز دوم عابر بانک را با عناوین و شگردهایی مانند برنده شدن در مسابقه و قرعه کشی ها درخواست می کنند، فقط کلاهبرداری است ، پس هرگز نباید به این پیامک ها اعتماد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!