0

واکنش واشنگتن به خبر جاسوسی NSA از روسای جمهور فرانسه

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری 3 تیر 1394 مدیر سایبرلا 828 بازدید

در پی انتشار خبر جاسوسی آمریکا از سه رئیس جمهور اخیر فرانسه توسط سایت «ویکی‌لیکس»، کاخ سفید با تکذیب این خبر اعلام کرد که ارتباطات «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه را هدف قرار نداده بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نوشته نشریه فرانسوی «لوپوئن»، «ند پرایس» سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بدون اشاره به جزئیات عملیات‌هایی که ممکن است در گذشته صورت گرفته باشد، اعلام کرد: «ما هرگز ارتباطات فرانسوآ اولاند را هدف قرار نداده و نخواهیم داد. ما در خصوص تمامی موضوعات و مسائل بین‌المللی با فرانسه همکاری تنگاتنگ داریم و فرانسه از شرکای اجتناب‌ناپذیر ما محسوب می‌شود.»

وی افزود: «به طور کلی ما هیچگونه عملیات نظارتی بر فعالیت‌ کشورهای خارجی جز در مواردی که بحث امنیت ملی ویژه و قابل تأملی در ارتباط با آمریکا مطرح باشد، انجام نمی‌دهیم. این موضوع می‌تواند شهروندان عادی و حتی رهبران سیاسی را هم در‌ بر گیرد.»

اظهارات این سخنگو در حالی صورت می‌گیرد که دستگاه اجرایی آمریکا در ابتدای افشای خبر این جاسوسی از سوی ویکی‌لیکس از ارائه هرگونه توضیح یا تکذیب این خبر خودداری کرد.

سایت افشاگر ویکی لیکس بامداد روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از جاسوسی آمریکا از دستکم سه رئیس جمهور اخیر فرانسه خبر داد.

بنا بر اعلام این سایت، آژانس امنیت ملی آمریکا طی سال‌های 2006 تا 2012 میلادی از ژاک شیراک، نیکلا سارکوزی و فرانسوا اولاند روسای جمهور اسبق، سابق و کنونی فرانسه جاسوسی کرده و به شنود مکالمات دولتی و رصد مکاتبات آنها پرداخته است.

ویکی لیکس همزمان با انتشار این خبر، هزاران سند که برخی از آنها «فوق سری» هستند، از ارتباطات دولتی فرانسه در مجموعه ای تحت عنوان «جاسوسی از الیزه» منتشر کرده است.

آمریکا در این مدت علاوه بر روسای جمهور، از وزرا، مقامات ارشد دولتی و همچنین سفیر فرانسه در واشنگتن نیز جاسوسی کرده است.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!