0

شکایت مایکروسافت، گوگل و فیسبوک از شرکت صهیونیستی

دسته بندی ها : جاسوسی سایبری 3 دی 1399 کارشناس سایبرلا 363 بازدید
جاسوسی سایبری - شنود تلفنی - استراق سمع

گوگل و مایکروسافت به دعوای حقوقی فیسبوک علیه یک تولید کننده جاسوس افزار در رژیم صهیونیستی پیوستند و نسبت به فعالیت های این شرکت هشدار دادند.

در پی فاش شدن هک موبایل خبرنگاران الجزیره با جاسوس افزاری متعلق به NSO (یک شرکت رژیم صهیونیستی) روز گذشته مایکروسافت و گوگل نیز به دعوای قانونی فیس بوک از این شرکت پیوستند. آنها گزارشی در دادگاه فدرال ثبت کردند و هشدار دادند محصولات این شرکت رژیم صهیونیستی خطرناک هستند.

این گزارش که در دادگاه تجدید نظر تشکیل شد، جبهه جدیدی را در دادخواست فیس بوک علیه NSO باز می کند. این پرونده از سال گذشته و پس از آن آغاز شد که تحقیقات نشان داد این شرکت از یک باگ در پیام رسان واتس اپ سوءاستفاده و از بیش از 1400نفر در سراسر جهان جاسوسی می کرده است.

این در حالی است که شرکت مذکور ادعا می کند از آنجا که ابزارهایی برای نظارت بر سازمان های جاسوسی می فروشد باید از مصونیتی حاکمیتی بهره ببرد. مصونیت حاکمیتی نوعی دکترین حقوقی است که دولت های خارجی را از شکایت ها مصون می کند.

اما مایکروسافت، گوگل، سیسکو، VMWare (متعلق به دل تکنولوژیز) و سازمان انجمن اینترنت (مستقر در واشنگتن) به شکایت فیسبوک پیوسته اند و معتقدند اعطای مصونیت حاکمیتی به این شرکت به گسترش فناوری هک و توسعه ابزارهای نظارتی سایبری منجر می شود.

منبع: ایستنا به نقل از رویترز

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پانزده − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!