0

افزایش تنش های سایبری بین ایران و آمریکا

جنگ الکترونیکی و تسلیحات سایبری
رییس سابق آژانس امنیت ملی معتقد است ایران و آمریکا فضای سایبری را به عنوان بستری برای درگیری‌هایی با سطح خطر پایین‌تر به رسمیت شناخته‌اند.

به گزارش سایبربان؛ مایکل راجرز (Mike Rogers)، رییس سابق آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا در زمان برگزاری اجلاس سایبر ویک دانشگاه تل‌آویو (Cyber Week) توضیح داد، شدت حملات سایبری آمریکا و ایران به یکدیگر، به دنبال خروج دولت ترامپ از برجام، نشان‌دهنده افزایش درگیری‌های هکری بین این دو کشور است.

راجرز اشاره کرد: به دنبال هدف قرار داده شدن پهپاد گلوبال هاوک توسط ایران در هفته گذشته، ما می‌بینیم فضای سایبری که به صورت روزانه در حال تبدیل شدن به بستری برای رقابت بین ملت‌ها است و به حوزه‌ای برای درگیری بین کشورها تغییر ماهیت داده است.

رییس سابق فرماندهی سایبری ادامه داد: ایران و آمریکا هر دو به حوزه‌ی سایبری به عنوان بستر مناسبی برای پاسخ نگاه می‌کنند که نسبت به حمله‌ی نظامی و فیزیکی از خطر کمتری برخوردار است؛ بنابراین ما تعداد بیشتری از آن را خواهیم دید. این حوزه کمتر شرایط را تشدید می‌کند. پیامی ارسال می‌گردد؛ اما لزوماً پاسخی از سمت مقابل دریافت نخواهد شد.

فرمانده سابق آژانس امنیت ملی افزود: به اهدافی که آن‌ها دنبال می‌کنند دقت کنید. آمریکا برای پاسخ به اهداف نظامی ایرانی، از حوزه سایبری بهره می‌گیرد. در مقابل، ایران انتخاب کرده است که نه تنها نهادهای دولتی آمریکا؛ بلکه مؤسسات بخش خصوصی را نیز هدف قرار دهد.

مقام یاد شده اظهار کرد: در غرب، ما بین بخش‌های تجاری و دولتی مرزی مشخص کرده‌ایم. من مطمئن نیستم که هر کشوری در دنیا این‌گونه خطوط را به رسمیت بشناسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − هفت =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!