0

قرارداد بزرگ ترین خریدار ژاپنی نفت ایران تمدید شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 دی 1394 مدیر سایبرلا 433 بازدید

شرکت نفتی صاحب نام «جی ایکس اویل اند انرژی» ژاپن، در دوران اوج افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای منطقه و اروپایی در دوران پساتحریم، قرارداد خرید نفت خام را تمدید کرد.

به گزارش NIOC، رویترز در گزارشی درباره مبادله شرکت «جی ایکس اویل اند انرژی» ژاپن با ایران نوشت: “یک مقام ارشد شرکت جی ایکس اویل اند انرژی ژاپن، یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران از تمدید قرارداد سالانه خرید نفت از تهران برای سال ۲۰۱۶ خبر داده و اعلام کرده است که این شرکت حجم نفت وارداتی از ایران را در قرارداد جدیدش که از این ماه آغاز می‌شود، تغییر نداد.
بر پایه گزارش رویترز، این مقام مسئول افزود: حجم قرارداد این شرکت در سال ۲۰۱۵ برابر با ۵۳ هزار بشکه نفت در روز بوده است. همچنین یاسوشی کیمارو، رئیس هلدینگ جی ایکس در حاشیه یک اجتماع صنعت نفت گفت: قرارداد سالانه پالایشگاه این شرکت با ایران تمدید شده است، اما وی این حجم را تایید نکرده و متذکر شده است که جی ایکس سابقه طولانی با دیگر تولیدکنندگان دارد و ممکن است افزایش خرید از یک تولیدکننده به تنهایی با وجود کاهش تقاضای داخلی دشوار باشد.
بنابراین گزارش، وزارت اقتصاد و صنایع ژاپن اوایل دی ماه خبر داده است: “واردات نفت خام ژاپن از ایران در نوامبر ۲۰۱۵، ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این کشور در ماه گذشته روزانه بیش از ۱۶۸ هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده است.
در همین حال، سید محسن قمصری، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از افزایش قابل توجه واردات نفت خام ژاپن از ایران پس از لغو تحریم‌ها خبر داده و اعلام کرده بود که: “به نظر می‌رسد ژاپن و کره‌جنوبی زودتر از بقیه کشورها اقدام به افزایش خرید نفت از ایران کنند.
قمصری در این خصوص گفته بود: ژاپن نسبت به اختصاص ١٠ درصد از سهم واردات نفت خام خود، پس از لغو تحریم‌ها، به ایران اظهار تمایل کرده است و در حال حاضر میزان کنونی واردات نفت خام این کشور سه میلیون و ۵٠٠ هزار بشکه در روز است.
بر اساس اعلام مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، هم‌اکنون ایران روزانه ١١٠ هزار بشکه نفت خام به ژاپن صادر می‌کند که پس از لغو تحریم این میزان به ٣۵٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!