0

مفاهیم و مصادیق حقوق شهروندی در هر دستگاه باید احصا شود

دسته بندی ها : فضای مجازی 20 آبان 1394 مدیر سایبرلا 409 بازدید

استاندار اصفهان گفت: حقوق شهروندی در هر دستگاه مفاهیم خاص خود را دارد که در ابتدا باید این مفاهیم احصا شود.

رسول زرگرپور در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی گفت: لازم است که در هر دستگاه در ابتدا مفاهیم حقوق شهروندی تعریف شود چرا که این مفاهیم در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه باید مصادیق حقوق شهروندی را نیز احصا نماید، اظهار داشت: برنامه‌های اجرایی برای پوشش دادن مصادیق شهروندی باید توسط دستگاه‌ها شناسایی و پروژه‌های اجرایی ارائه گردد و در پایان سیستم‌های نظارت و ارزیابی بر حسن اجرای این پروژه‌ها و رسیدن به این اهداف نظارت نمایند.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه باید تک‌تک این گام‌ها برای هر دستگاه برداشته شود، افزود: اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی تا زمانی که این مراحل به‌صورت علمی و کارشناسانه انجام نگرفته باشد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

رسول زرگرپور با اشاره به برنامه‌های مطلوب آموزش‌ و پرورش در خصوص صیانت از حقوق شهروندی در این اداره کل، گفت: در هر دستگاه موارد اساسی وجود دارد که مبتلا به شهروندان است.

وی تصریح کرد: مواردی از قبیل پرداخت و تعرفه‌های شهریه، ایجاد فضای ایمن و مورد اطمینان برای خانواده‌ها در مراکز آموزشی، نوع رفتار معلمان و … از جمله حقوق شهروندی در آموزش‌ و پرورش است که باید مکانیزم‌ها و فرایندهایی برای اجرای آن صورت پذیرد که برخی از این فرایندها ایجاد شده و برخی دیگر نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان به عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با حقوق شهروندی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این سازمان برنامه‌های حقوق شهروندی را به‌خوبی اجرا کرده است و با اجرای چند طرح مشکلات را برطرف نموده که نشان می‌دهد اگر ضعف‌ها شناسایی و برطرف شود بخش زیادی از حقوق شهروندی به اجرا در خواهد آمد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!