0

شناسایی و دستگیری عامل انتشار اکاذیب در فضای مجازی

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 اردیبهشت 1397 مدیر سایبرلا 397 بازدید

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با ایجاد یک اکانت در یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب اقدام به انتشار اکاذیب در فضای مجازی نموده بود، با تلاش مأموران پلیس فتا استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب، موضوع با حساسیت خاص در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس مشخص گردید متهم با بیان اخبار کذب و انتشار آن به صورت گسترده، سعی در خدشه‌دار نمودن حیثیت اجتماعی و شغلی شاکی داشت.

این مقام ارشد انتظامی بیان‌کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش گفت: متهم که از آشنایان شاکی بوده در تحقیقات مقدماتی منکر قضیه شد ولی پس از مواجه شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، به بزه انتسابی معترف و هدف خود را انتقام جویی مطرح کرد و اعلام نمود از این کار خود پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا همدان با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که بارها گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 10 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!