0

دوستی خانوادگی که منجر به سوءاستفاده اخلاقی شد

دسته بندی ها : فضای مجازی 13 تیر 1396 مدیر سایبرلا 371 بازدید

رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت‌: کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه های اجتماعی شدند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ با اعلام این خبر گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشار تصاویر شخصی خود دریکی از شبکه‌های اجتماعی و تقاضای رسیدگی از پلیس فتا، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه‌، کارشناسان توانستند هویت متهم در فضای مجازی را شناسایی و در ادامه با انجام ترفند‌های سایبری موفق به شناسایی آدرس آی پی  وی شوند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: در اقدام بعدی ماموران هویت واقعی و موقعیت مکانی وی را شناسایی و  پس از اخذ مجوز قضایی لازم‌، نامبرده را به مرکز پلیس فتا دعوت و در خصوص شکایت شاکی از نامبرده تحقیق که وی ابتدا منکر کل قضیه گردید ولی با ارائه مستندات و دلایل کافی از طرف کارشناسان پلیس فتا نسبت به بزه ارتکابی معترف و با اظهار ندامت و پشیمانی بیان داشت؛ انگیزه‌اش برای ارتکاب این جرم کینه‌ای بود که در گذشت از ایشان بر دلم مانده بود چرا که شاکی پرونده با سوءاستفاده از بیان رازهای زندگی من اقدام به ایجاد رابطه با همسرم کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در زندگی شخصی و خانوادگی بنده شده است که همین امر منجر به جدایی بنده از همسرم شد.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه مسائل خانوادگی افراد فقط باید در کانون خانواده برطرف شود و در صورت لزوم از مشاوره‌های خانواده استفاده کرد، گفت: از افشا کردن رازهای زندگی خود با افراد غیر از خانواده و غیرمتخصص در فضای مجازی خودداری کنید چرا که این امر بستر مناسبی را برای این‌گونه جرایم به وجود می آورد.

وی همچنین به افرادی  که در  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی‌، مزاحمتی علیه شهروندان انجام می‌دهند هشدار داد و افزود: طبق قانون جرایم رایانه‌ای با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!