0

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی صاحبکار

دسته بندی ها : فضای مجازی 15 فروردین 1397 مدیر سایبرلا 397 بازدید

رئیس پایگاه شمال پلیس فتا خراسان رضوى گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا در این پایگاه، عامل برداشت غیر مجاز به مبلغ یک میلیارد و صدمیلیون ریال از حساب شهروند مشهدى، شناسایى و به دست قانون سپرده شد.

به گزارش پلیس فتا، سرگرد هادى شرکا در تشریح این خبر اظهار کرد: در پى مراجعه شهروندى به پایگاه شمال پلیس فتا خراسان رضوى و ارائه مرجوعه قضایى مبنى بر کلاهبردارى به مبلغ یک میلیارد و صد میلیون ریال، بررسى موضوع در دستور کار کارشناسان پایگاه شمال شهر مشهد قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی که کسبه یکی از مناطق شهر بود در اظهارات اولیه خود عنوان داشت در انتهای سال و درپی انجام انبارگردانی متوجه شده است که مبلغ یک میلیارد و صد میلیون ریال از حسابش کسر شده است.

سرگرد شرکا گفت: کارشناسان با بررسى ادله موجود و انجام تحقیقات پیرامون پرداخت‌هایى که توسط دستگاه pos انجام شده، مشخص نمودند مبلغ قید شده در تراکنش‌ها به صورت انتقال به ده‌ها حساب مختلف، خرید شارژ و پرداخت قبوض مختلف مانند آب، برق، گاز و … بوده که به صورت غیرمجاز از حساب شاکى برداشت شده است.

رییس پایگاه شمال تصریح کرد: با توجه به آثار و شواهد موجود سرنخ‌هایى از شاگرد سابق مغازه به عنوان متهم به دست آمد که به دلیل کم کارى، استاد کارش وى را از محل کارش اخراج نموده بود.

سرگرد شرکا افزود: تلاش کارشناسان پلیس فتا در جهت پیدا نمودن متهم در فضاى فیزیکى نیز ادامه داشت و علىرغم ترفند‌هاى متهم که سعى در مخفى نمودن هویت خود را داشت، ظرف مدت 48 ساعت شناسایى و با دستور قضایى بازداشت شد.

وى ادامه داد: متهم دستگیر شده که 19 سال بیشتر نداشت و شاگرد سابق شاکى از کار درآمده بود در پاسخ به سوال کارشناسان پلیس فتا که منفعت و انگیزه‌اش از برداشت غیر مجاز از حساب استاد کارش چه بوده است، اختلافات شخصى و انتقام‌گیرى از استادکارش را انگیزه و هدف خود عنوان نمود و بیان داشت با به دست آوردن رمز و کارت عابر بانک استادکارش بلافاصله رمز دوم ایجاد و اقدام به خرید شارژ و پرداخت قبوض براى دیگران نموده و با فروش آن به اقوام و آشنایان، هزینه‌ها را به صورت نیمه‌بهاء دریافت مى‌کرده است.

سرگرد شرکا گفت: با توجه به ادله موجود و اعتراف متهم، پرونده به مرجع محترم قضایى ارسال و متهم با صدور قرار قانونى روانه زندان شد.

رییس پایگاه شمال پلیس فتا خراسان رضوى در پایان به دارندگان کارت‌هاى عابر بانک به ویژه صاحبان مشاغل توصیه کرد: با بررسى و برآورد حساب خود از تراکنش‌هاى آن مطلع بوده و به صورت دوره‌اى رمز عبور خود را تغییر دهید و حتى براى لحظه اى کارت و رمز عبور خود را به دست احدى نسپارید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!