0

واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک‌ها باید به چرخه تولید بازگردند

دسته بندی ها : فضای مجازی 31 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 471 بازدید

معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در استان خراسان شمالی اعلام کرد: با برنامه های پیش بینی شده باید واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانکها به چرخه تولید کشور بازگردند.

تابناک: علی یزدانی بیان داشت: با رفع موانع قانونی پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده و یا پایین‌تر از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی سازمان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت: از 87 هزار و 659واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در کشور، 37 هزار و 120 واحد، مستقر در شهرکهای صنعتی مستقر هستند که با این حساب حدود 90 درصد از صنایع کشور را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

یزدانی به منافع موجود در شهرکها و نواحی صنعتی اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود امکانات زیربنایی در شهرکها و نواحی صنعتی تمامی دستگاههای مرتبط با صنعت باید به جذب سرمایه گذار در این مناطق عزم جدی داشته باشند.

وی با اشاره به آمادگی شهرکهای صنعتی برای پذیرش سرمایه‌گذاران تصریح کرد: در این راستا حمایت های متعددی برای سرمایه گذاران صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

رییس هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به فرمایشات مقام معظم رهبری تحت عنوان شعار سال، تاکیدات رییس جمهور و سیاستهای وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست استانداران اشاره کرد و افزود: کارگروه ایجاد رونق در کارگاه های کوچک و متوسط صنعتی به عنوان زیرمجموعه این ستاد در استانهای کشور، شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: باید از تمام سازوکارها و ظرفیت ها و پتانسیل های استان جهت ایجاد حرکتی جدیدی در حوزه اقتصادی استفاده کرد چرا که هدف ما امید بخشی و ایجاد رضایتمندی بیشتر در جامعه است.

علی یزدانی به اهمیت صنایع کوچک در کشور تاکید و تصریح کرد: امروز رسالت نخست ما حمایت از صنایع کوچک بوده و مسئولان نظام هم بر آن تاکید دارند.

وی گفت: با وجود نقش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در چرخه اقتصادی و اشتغال اما این صنایع با توجه به ساختار آسیب پذیرتر بوده، لذا باید توجه بیشتری به این بخش شود.

یزدانی گفت: البته برای حمایت از واحدهای راکد تصمیمات خوبی در کارگروه ایجاد رونق در کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی برای ارائه تسهیلات، گرفته‌ شده است، از این‌ رو واحدهای راکدی که امکان فعالیت مجدد داشته و یا طرح های نیمه فعال صنعتی واقع در شهرکها و نواحی صنعتی حمایت خواهند شد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به چند مورد از اهداف برگزاری کارگروه های استانی در استانها اشاره کرد و افزود: معرفی طرح های رونق در صنایع کوچک و متوسط کشور، شناسایی واحدها و طرح های مشمول حمایت، معرفی حمایتهای صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با صدور ضمانت نامه جهت تسهیلات بانکی و تامین کنندگان مواد اولیه، از مهم ترین اهداف برگزاری چنین نشست هایی است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 − 6 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!