0

غرضی: دولت‌ها براساس منافع خود قرارداد تنظیم می‌کنند

دسته بندی ها : فضای مجازی 28 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 420 بازدید

کاندیدای ریاست جمهوری سال 92 معتقد است باید مجموعه قدرت‌های سیاسی مانند مجلس، دولت، قوه قضائیه و غیره به مدیری که این کار را انجام می‌دهد کمک کنند تا منافع ملی حفظ شود؛ وگرنه منافع ملی در تناقضات حتما از بین می‌رود.

نامه‌نیوز: سید محمد غرضی استاندار اسبق خوزستان، در خصوص قراردادهای نفتی و مخصوصا قراردادهای نفتی EPC گفت: متون قراردادها اعم از بانکی، نفتی، معاملاتی و … در کشورهای غربی نوشته و پس از آن به کشورهای جهان سوم تحمیل می‌شوند. متن حقوقی این قراردادها یک طرفه هستند و مسائل مختلف حقوقی، معانی و کاربرد کلمات و غیره در آن مطرح می‌شوند که برخی وجوه آن نامعلوم است؛ اگر قبل از بستن قرارداد، منافع خود را تنظیم کنید.

غرضی با بیان اینکه پس از برجام بانک‌ها موفق نبودند، خاطرنشان کرد: تنظیم حقوقی این نوع قراردادها در اختیار بانک مرکزی آمریکاست، آمریکا با همه قدرت قراردادها را به نفع منافع ملی خود تنظیم می‌کند.

وزیر نفت دولت هاشمی رفسنجانی با تصریح اینکه چهار سال وزیر نفت بودم و در جریان چنین قراردادهایی هستم،ادامه داد: زمان شاه کنسرسیومی تنظیم شده بود که پس از پیروزی انقلاب منحل شد و ایران آن را به نفع خود ضبط کرد. در این جریان تعداد قابل ملاحظه‌ای حقوقدان توانستند بخشی از منافع ملی ما را بازپس گیرند؛ بنابراین خوب بودن یا نبودن یک قرارداد به اندازه استعداد فقه قراردادی بستگی دارد. دفاع از منابع ملی، بالاخص نفت و گاز بسیار پیچیده است و هر طراحی مدیریتی به سمت یکی از این قراردادها حرکت می‌کند؛ اما پس از مدتی می‌گوید که این قرارداد اشکال دارد و به سراغ قرارداد دیگر می‌رود. بنابراین پیروزی در این قراردادها به استعداد مدیر بستگی دارد و اشخاص نیز با توجه به توانایی خود عرض اندام و اقدام می‌کنند؛ بنابراین یک وزیر با مسائل بسیاری که همه آنها قابل حل نیست روبه‌روست. در مدیریتم در وزارت نفت چنین کارهایی را به متخصصان واگذار می‌کردم تا در حد استعداد خود آنها را انجام دهند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت مشانیر با عنوان اینکه امروز پس از گذشت سی‌سال، استعدادهای فرهیخته‌‌ای وجود دارند،گفت: باید مجموعه قدرت‌های سیاسی مانند مجلس، دولت، قوه قضائیه و غیره به مدیری که این کار را انجام می‌دهد کمک کنند تا منافع ملی حفظ شود؛ وگرنه منافع ملی در تناقضات حتما از بین می‌رود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!