0

معضلی سنتی که به دنیای مجازی پا گذاشته است!

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 402 بازدید

 رئیس پلیس فتا استان خوزستان از رشد فروش اجناس ممنوعه و قاچاق در فضای مجازی خبر داد و گفت: در  دنیای کنونی کافی است به شبکه‌های اجتماعی سری بزنیم تا دنیایی متفاوت را پیش روی خود ببینیم، متاسفانه امروزه در این فضاها برخی از افراد سودجو به بهانه کسب درآمد اقدام به فروش اجناس ممنوعه و قاچاق می‌کنند.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسنوند اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی رویت گردید که در آن شخص ناشناسی با تبلیغ وسایل شرب خمر و انتشار تصاویری از مشروبات الکلی اقدام به فعالیت در این زمینه نموده بود.

وی افزود: پس از اخذ پرونده و انجام  اقدامات پلیسی در این زمینه متهم شناسایی گردید و طی مکاتبات صورت گرفته با مقام محترم قضایی به این پلیس احضار گردید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه صورت گرفته توسط افسران این پلیس متهم در ابتدا منکر اعمال ارتکابی خود می‌شد ولی با توجه به ادله و مستندات سرانجام به بزه ارتکابی اعتراف و بیان داشت که با انگیزه سرگرمی و کسب درآمد اقدام به ایجاد صفحه نمودم .

سرهنگ حسنوند در پایان ضمن اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی گفت: با توجه به استفاده گسترده مردم از فضای مجازی و تبلیغ سوء برخی از افراد در زمینه  مشروبات الکلی تبلیغ این گونه از اجناس جرم بوده و قاچاق محسوب می‌شود لذا قانون گذار در ماده 702 ذکر کرده است: ” هرکس مشروبات الکلی را بسازد و یا در معرض فروش قرار دهد به 6 ماه تا 1 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 19 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!