0

بنز برای بستن قرارداد خودرویی با شرکت های ایرانی شرط گذاشت

دسته بندی ها : فضای مجازی 22 تیر 1395 مدیر سایبرلا 451 بازدید

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس نهم رانت و دولتی بودن را دو عنصر آسیب رسان به صنعت خودرو کشور دانست و گفت: شرکت بنز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی صنعت خودرو ایران اصلاح نشود با شرکت های ایرانی قرارداد نمی بندد.

تسنیم: علی علیلو در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تحقیق و تفحص در صنعت خودرو را ضروری دانست و افزود: «دو عنصر آسیب رسان در صنعت خودرو حاکم است که یکی مدیریت دولتی بوده به طوری که رئیس هیئت مدیره دو خودروساز بزرگ، معاونین وزیر هستند؛ عنصر دوم رانت است و تا زمانیکه شرکت هایی متصل به مراکز ثروت و قدرت باشند و به شکل قانونی و رقابتی عمل نکنند مشکلات پا برجاست.»

نماینده سابق مجلس زنجیره تامین قطعات را آلوده به رانت خواند و گفت: «در تحقیق و تفحص آسیب اصلی را در اینجا دیدم و بعد گزارش را ارائه دادیم اما هیچ اقدام اساسی در این دو حوزه نشده است؛ حتی اگر با فرانسه و ایتالیا و بنز قرارداد ببندند، مشکل حل نمی شود؛ شرکت بنز نیز اعلام کرده تا زمانیکه شاکله مدیریتی اصلاح نشود، قرارداد نمی بندد.»

علیلو تصریح کرد: «اقتصاد مقاومتی در این حوزه ها، تا زمانیکه صاحبان منافع بر آن چنبره انداخته اند، پیاده سازی نخواهد شد. قانون اساسی و اصل 44 باید با فرمول های اساسی پیاده سازی شود. ما به مدت دو سال اعتراض کردیم که اینگونه واگذاری و رد دیون اشتباه است؛ چرا اصل 44 در رونق و پویایی صنعت تاثیر ندارد چون اعتراضات ما ترتیب اثر داده نمی شود.»

رئیس کمیته تحقیق از صنعت خودرو در مجلس نهم خاطرنشان کرد: «مقام معظم رهبری به نکته ای اشاره داشتند که نگذارید کانون های فساد رشد کنند، بر مردم هم مبرهن است که وقتی اقتصاد به مسیر رشد نمی افتد، به دلیل وجود رانت و فساد است که شاید میزان آن کم باشد ولی اثر بالایی داشته است. چرا همه دولت ها شعار مبارزه با رانت می دهند؟ چون چشم خود را بر رانت هایی که کنار دست شان است، بسته اند.»

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!