0

برداشت غیر مجاز از حساب بانکی در نتیجه اعتماد بی‌جا بود

دسته بندی ها : فضای مجازی 17 دی 1396 مدیر سایبرلا 368 بازدید

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت اینترنتی وجه به صورت خرید کارت شارژ و پرداخت قبوض نموده بود.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ حسن کوره‌بلاغی در تشریح این پرونده اظهار کرد: احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و اعلام داشت مبلغ 30 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی برداشته شده است.

وی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده مشاهده گردید که برداشت‌ها به صورت خرید کارت شارژهای اعتباری و همچنین پرداخت قبوض آب‌و برق به صورت اینترنتی بوده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با بررسیهای فنی و پلیسی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت و در تحقیقات بعمل آمده از متهم اعلام داشت که با توجه به اینکه بنده با شاکی نسبت فامیلی داشتم، قبلا وی کارت بانکی خود را برای خرید در اختیار بنده قرار داده بود، من نیز از اعتماد ایشان سوءاستفاده نموده و برای آن کارت رمز دوم فعال نموده و اقدام به برداشت وجه به صورت خرید کارت شارژ و پرداخت قبوض نمودم.

وی گفت: نهایتا متهم به همراه مستندات پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

سرهنگ کوره‌بلاغی در این خصوص به شهروندان توصیه نمود: هرگز به دیگران اعتماد ننموده و برای فعالیت‌های بانکی، کارت‌های عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت اجبار حتما در اولین فرصت رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید.

وی افزود: همچنین جهت جلوگیری از این اقدامات، سامانه پیامکی مربوط به کارت‌های عابر بانک خود را فعال نموده تا در صورت برداشت در اسرع وقت از آن اطلاع پیدا نموده و در موقع وقت اداری سریعا به بانک مربوطه جهت مسدودی حساب خود مراجعه و در غیر وقت اداری می توانید از خدمات بدون کارت دستگاه‌های عابر بانک (ATM) استفاده نمایید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده + 14 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!