0

فروش امتیاز وام شگرد کلاهبرداران اینترنتی

دسته بندی ها : فضای مجازی 23 اسفند 1396 مدیر سایبرلا 361 بازدید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که با تبلیغات کذب در فضای مجازی تحت عنوان فروش امتیاز وام، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان فروش امتیاز وام از آنها کلاهبرداری نموده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مالباختگان در اظهارات خود عنوان کرده بودند که در سایت دیوار و یا شیپور موردی را مشاهده نمودند که در آن فروش امتیاز وام به آگهی گذاشته شده بود، لذا با آن فرد تماس گرفته و او نیز بابت فروش امتیاز وام خود مبلغ 200/000 تومان به عنوان پیش پرداخت از قربانی خود دریافت می‌کند، لیکن پس از دریافت وجه دیگر تلفن خود را جوابگو نبوده است.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: با جمع آوری شواهد و انجام تحقیقات فنی و تخصصی نهایتاً متهم به هویت مهران.ف 40 ساله شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات پلیسی صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را کسب منفعت عنوان داشت و همچنین به کلاهبرداری از 12 نفر از شهروندان به این شیوه اعتراف نمود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد به شهروندان توصیه کرد: بسیاری از این آگهی‌ها می‌تواند منشاء کلاهبرداری باشد و نباید به سادگی آن را باور کنیم و به یاد داشته باشید برای خرید امتیاز وام حتماً باید با بانک مربوطه مشورت لازم را انجام دهیم زیرا بعضی از وام‌ها امکان واگذاری امتیاز به افراد غیر را ندارد.

وی افزود: همیشه در صورتی که قصد خرید کالا و یا خدماتی را داریم تا زمانی که آن را کاملاً دریافت نکرده‌ایم پولی بابت آن به عنوان پیش پرداخت نپردازیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − ده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!