0

دریافت بیعانه دام مجرمان سایبری برای فروش کالا در شبکه های اجتماعی

دسته بندی ها : فضای مجازی 21 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 400 بازدید

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از کاربران بدون توجه به هشدارهای پلیس فتا، شبکه‌های اجتماعی را بازار آنلاین فرض کرده و بدون توجه به نکات امنیتی اقدام به واریز وجه برای خرید کالا می‌کنند و این امر باعث می‌گردد تا در دام مجرمان سایبری بیفتند.

به گزارش پلیس  فتا، ‌سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری گفت: طی مراجعه احدی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، در یکی از گروه‌های شبکه اجتماعی پس از مشاهده آگهی اجاره یک واحد مسکونی و پس از توافق با فرد ناشناس مبلغ دوازده میلیون ریال به حساب اعلام شده به صورت بیعانه واریز می‌نماید اما بعد از گذشت چند روز متهم پس از دریافت وجه دیگر پاسخگو شاکی نبود.

سرهنگ افتخاری خاطر نشان کرد: با انجام مراحل فنی و شگردهای خاص پلیسی گردآورنده گروه به هویت خانم س.د شناسایی که با هماهنگی مقام قضایی و رعایت اصل غافلگیری متهم در محل مخفیگاه خود دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل گردید.

وی ادامه داد: در بازجویی به عمل آمده از متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی گردید ولی در ادامه پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود به بزه انتسابی اعتراف و هدف از کار خود را کلاهبرداری بیان نمود.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در بررسی ادله جرم مشخص گردید متهم چندین فقره کلاهبرداری نموده بود.

رئیس پلیس فتا هرمزگان در توصیه به شهروندان تگفت: قبل از خرید هرگونه کالا در فضای مجازی در یک  ملاقات حضوری کالای مورد نظر را بررسی و سپس بعد از اطمینان یافتن از تحویل کالای خریداری شده وجه را به حساب فروشنده واریز نمایند.

سرهنگ افتخاری در خصوص خرید و یا اجاره ملک نیز گفت: بهتر است بعد از کسب اطلاعات لازم از فضای مجازی حتما ملک را بازدید نموده و برای پرداخت هرگونه وجهی به حساب فروشنده یا اجاره دهنده باقی مراحل را در یک دفتر املاک انجام دهید.

وی خرید اینترنتی از سایت‌های معتبر را یک اصل خواند و گفت: کاربران حتما دقت نمایند که سایت‌های فروشگاهی دارای ای نماد باشند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت − یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!