0

باز نشر و انتشار شایعه در فضای مجازی جرم است

دسته بندی ها : فضای مجازی 2 تیر 1399 مدیر سایبرلا 350 بازدید

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد تصریح کرد: شایعات فضای مجازی با سوء‌استفاده از موضوعات روز سطح جامعه با بهره‌گیری از جملات جذاب و اغواکننده بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و اهداف خاص را دنبال می کنند و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود که بعضا در شبکه‌های اجتماعی و با هویت‌های کاذب اقدام به انتشار این اخبار می‌کنند.

وی متذکر شد: کاربران تحت هیچ شرایطی به شایعات در شبکه های اجتماعی دامن نزده و اخبار و وقایع را پس از بررسی صحت و سقم به اشتراک بگذارند، از سویی دقت داشته باشند که اخبار را با هر موضوع و عنوان از منابع معتبر و صحیح دریافت و دنبال کنند.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: دقت کنید شواهد را چک کرده و منابعی که در آنها نام نویسنده آمده است را بررسی کنید، نبود هیچ منبعی یا بی‌نام بودن نویسنده می‌تواند نشانه‌ جعلی بودنِ خبر باشد با این حال به دیگر اخبار و گزارش‌ها نیز توجه کنید، اینکه هیچ منبع دیگری آن خبر را گزارش نکرده می‌تواند نشانه‌ جعلی بودن خبر باشد.

رییس پلیس فتا یزد گفت: انتشار هر گونه اخبار کذب در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود.

منبع: پلیس فتا

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!