0

انعقاد بیش از ۷۳ هزار قرارداد سرمایه گذاری در کشور

گروه میثاق؛ معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز گفت: اختیارات بیشتر به شرکت‌های استانی شهرک‌های صنعتی با هدف حمایت حداکثری از متقاضیان و سرمایه گذاران در راستای ارتقای تولید کالا و افزایش اشتغال درشهرک‌ها و نواحی صنعتی داده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عزیزالله قربانی  افزود: با تفویض اختیارات به استان‌ها، فرآیند جذب و حمایت از سرمایه گذاران و نیز اعطای مشوق‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فراهم سازی زمینه کارآمدی و ارتقای رقابت پذیری واحد‌های صنعتی در راستای بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های این سازمان است، گفت:شهرک‌های صنعتی مهمترین بستر زیرساخت تولید کالای ایرانی محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز باید با ارتقای خدمات به صنعتگران برای تحقق این هدف مهم تلاش کنیم.

قربانی با بیان اینکه در ۸۰۳ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور کار واگذاری زمین به متقاضیان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۷۳ هزار قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شده که در قالب این قرارداد‌ها افزون بر ۳۳ هزارهکتار زمین واگذار شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه درحال حاضر وضعیت زیرساخت‌ها در اکثر شهرک‌های صنعتی مناسب است و اغلب شهرک‌ها و نواحی صنعتی که در آن واگذاری زمین صورت گرفته دارای امکانات زیربنایی است و در مناطقی که این شرایط کاملا مهیا نیست تلاش شده تا با قید فوریت در برنامه عملیاتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها مورد توجه و تامین قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۱ هزارو ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده اند، گفت: با فعالیت این واحد‌ها برای حدود ۷۲۹ هزارنفر اشتغال ایجادشده است.

وی، از ساخت و ساز افزون بر ۳۰ هزارواحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشورخبرداد و گفت: از این تعداد، حدود ۳۵۴۱ واحد درمرحله نصب ماشین آلات و بیش از ۹ هزار و ۶۲۷ واحد در مرحله نصب سوله قرار دارد.

قربانی از دیگر برنامه‌های این سازمان را احیای واحد‌های صنعتی راکد و بازگشت مجدد آن‌ها به چرخه تولید اعلام کرد و گفت: در این زمینه برنامه پایش مستمر واحد‌های صنعتی و رفع مشکلات آن‌ها انجام خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح شناسایی ظرفیت و توانمندی‌های واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان‌ها آغاز شده است، گفت: در قالب این طرح، آمارگیری از مشخصات واحد‌های صنعتی انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تقویت و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی با معرفی برندها، فعال سازی گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی برای خرید محصولات داخلی، ایجاد مراکز فروش محصولات ایرانی، تقویت بازار‌های محلی، راه اندازی بازار‌های مناسبتی با تخفیف، توسعه خدمات نرم افزاری صنایع کوچک، تقویت مراکز تحقیقات بازارو اجرای طرح هدفمند سازی تولید با محور صادرات به ۱۵ کشور همسایه از دیگر برنامه‌های امسال سازمان اعلام کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!