0

برخورد پلیس فتا با انتشار فیلم حیوان آزاری در اینترنت

دسته بندی ها : اخلاق فناوری اطلاعات, فضای سایبر 25 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 1279 بازدید

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به پدیده مذموم حیوان آزاری و انتشار کلیپ این عمل وقیح در فضای سایبر گفت: تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌ شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌ اندازد، لذا پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که کلیپ حیوان آزاری خود را در فضای سایبر انتشار می دهند، اقدام و به مقام قضایی معرفی خواهد نمود.

به گزارش سایبرلا (CYBERLAW) به نقل از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش با اشاره به فصل بیست‌وششم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است، تصریح کرد: در ماده ۶٧٩ این قانون می‌ خوانیم «هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا شش‌ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌و‌پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد».

وی ادامه داد: طبق ماده 680 قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند،  به حبس از دو تا ده سال محکوم خواهد شد.
سرهنگ آذردرخش با اشاره به اینکه از نظر پلیس فتا فضای سایبر پاک، فضای عاری از خشونت و تخلف است، گفت: قطعا انتشار کلیپهای حیوان آزاری مصداق همان خشونت است و پلیس فتا با این خشونت برابر قانون برخورد خواهد کرد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!