0

رده‌بندی امنیتی جدید پیام‌رسان‌ها؛ تلگرام در قعر جدول

در بررسی‌های امنیتی انجام شده بر روی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، تلگرام در رتبه‌ آخر قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران: چهار اپلیکیشن (Signal ،WhatsApp ،iMessage و telegram) در بین نرم‌افزار های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی از نظر سطح امنیت بررسی و رده بندی شده اند.

طبق موارد آورده شده در این لیست، تلگرام ضعیف‌ترین نرم افزار از نظر امنیت و قابلیت نفوذ شناخته شده است و این به معنای آن است که اطلاعات کاربری و پیام‌های تمام کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در خطر است.

رتبه اول از لحاظ امنیت: نرم افزار (Signal)

شاید نرم افزار سیگنال را بسیاری از شما نشناسید، دلیل این امر هم آن است که مدت زمان بسیار کوتاهی از عرضه‌ این نرم افزار ارتباطی می‌گذرد و بین کاربران ایرانی هنوز شناخته نشده است. بهتر است بدانید که نرم افزار سیگنال از لحاظ سطح امنیتی، بهترین نرم افزار موجود در بازار این دسته از ابزارهای ارتباطی محسوب می شود.

رتبه‌ی دوم از لحاظ امنیت: نرم افزار WhatsApp

نرم افزار واتس اپ محبوب‌ترین نرم‌افزار ارتباطی در کشورهای اروپایی و آمریکایی است. شاید سطح امنیت واتس اپ به‌اندازه‌ی سیگنال نباشد، اما در رتبه دوم از لحاظ امنیت بین اپلیکیشن های پیام رسان قرار دارد.

یک انتخاب قابل قبول از لحاظ امنیت: نرم افزار (iMessage)

سرویس پیام‌رسانی اختصاصی اپل یا همان (iMessage) که به‌صورت پیشفرض بر روی تمام آیفون‌های اپل نصب شده است، یکی دیگر از گزینه‌های قابل قبولی است که کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند. البته پروتکل‌های امنیتی این سرویس توسط خود اپل توسعه یافته و کمی از استانداردهای روز جهان عقب‌تر است؛ این عقب بودن به حدی است که حتی ممکن است باعث نفوذپذیری افراد خرابکار به این سرویس بشود.

نرم افزار تلگرام پایین ترین رتبه از لحاظ امنیت

شاید برایتان عجیب باشد که نرم افزار محبوبتان را در انتهای این لیست و با این عنوان مشاهده کنید، اما باید بدانید که این موضوع کاملا جدی است. در این بررسی‌ها نرم افزار تلگرام در رده‌ی ضعیف‌ترین نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی از نظر امنیت و رمزنگاری پیام‌های کاربران قرار گرفته است و نفوذ به این شبکه و سرقت پیام‌های ارسالی کاربران بسیار راحت‌تر از دیگر رقبا انجام می‌شود.

تلگرام تمام پیام‌های شما را بر روی سرورهای رمزنگاری‌نشده ذخیره می‌کند و این موضوع بزرگ‌ترین ضعف این سیستم ارتباطی است که متاسفانه بیشترین کاربران آن را هم ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند.

اپلیکیشن پیام رسان تلگرام به‌صورت پیشفرض رمزنگاری پیام‌ها را انجام نمی‌دهد و اگر هم کاربران ارسال پیام‌های خود را بر روی حالت امن و اصطلاحا secret انجام دهند، این رمزنگاری به حدی ضعیف است که توسط تعداد زیادی از هکرهای با سطوح توانایی متوسط و رو به بالا قابل نفوذ و رخنه است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست + هجده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!