0

قرارداد بزرگ برقی بین ایران – روسیه امضا می‌شود

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه موضوع اول ایجاد یک نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی حرارتی در بندرعباس بود، تصریح کرد: از این رو در نشست‌های کارشناسی مشخصات فنی این نیروگاه نهایی شده و بررسی‌های اقتصادی طرح و قیمت‌های پیشنهادی نیز ادامه دارد که انتظار ما قیمت واقعی و رقابتی با سایر کشورها در این قسمت است.
مهر: معاون وزیر نیرو از امضای یک تفاهمنامه اجرایی در سه محور برقی با روسیه خبر داد و گفت: هفته جاری و همزمان با سفر ولادیمیر پوتین به تهران این قرارداد امضا خواهد شد.

دور جدید مذاکرات برقی ایران و روسیه با محور امضای قرارداد جدید ساخت نیروگاه های جدید، سنکرون شبکه برق و اکتشاف در منابع آب های زیرزمینی و ژرف ایران برگزار شد.

بر این اساس همزمان با سفر کازی وزرای انرژی روسیه به تهران، هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیروی ایران و آناتولی تیخانوف معاون وزیر انرژی روسیه هم دیدار و گفتگوهایی را آغاز کردند.

فلاحتیان در تشریح مذاکرات برقی انجام گرفته با روسها، گفت: در این دیدار در خصوص مشارکت برای اجرای دو طرح در بخش برق و یک طرح در بخش آب گفتگو شد و تفاهم‌ اولیه در هر سه مورد به دست آمد.

معاون وزیر نیرو با اعلام اینکه موضوع اول ایجاد یک نیروگاه یکهزار و 400 مگاواتی حرارتی در بندرعباس بود، تصریح کرد: از این رو در نشست‌های کارشناسی مشخصات فنی این نیروگاه نهایی شده و بررسی‌های اقتصادی طرح و قیمت‌های پیشنهادی نیز ادامه دارد که انتظار ما قیمت واقعی و رقابتی با سایر کشورها در این قسمت است.

این مقام مسئول موضوع دوم در بخش برق را سنکرون کردن شبکه‌های برق سه کشور روسیه، آذربایجان و ایران عنوان کرد و افزود: جزئیات فنی این طرح نیز تهیه شده و بزودی پاسخ ایران به روسیه در خصوص اجرایی شدن طرح اعلام خواهد شد تا این طرح نیز نهایی شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: این یک پروژه بسیار مهم در زمینه توسعه روابط انرژی در بین دو کشور بوده و علاوه بر منافع اقتصادی، یک قرارداد استرتژیک برای دو کشور نیز محسوب می‌شود.

وی مذاکره بخش آب را مشارکت روسیه در مطالعه و اکتشاف آب‌های ژرف در ایران عنوان کرد و افزود: طبق مذاکراتی که طرف روس با مدیران بخش آب وزارت نیرو داشته‌اند، مقرر شده با مشخص کردن چند اولویت در زمینه شناسایی و اکتشاف منابع آب ژرف در مناطق مختلف ایران طرح‌هایی را نهایی کرده و به تفاهم‌نامه اجرایی برسیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد در صورت توافق همه جانبه در خصوص محورهای ذکر شده، تفاهم‌نامه اجرایی در زمان سفر رئیس‌جمهور روسیه به ایران که هفته جاری انجام خواهد شد، نهایی و امضا شود.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + 16 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!