0

امضای قرارداد ساخت دو آزمایشگاه در سفر وزیر بهداشت به فرانسه

دسته بندی ها : فضای مجازی 25 مهر 1394 مدیر سایبرلا 455 بازدید

ایران و فرانسه قرارداد ساخت دو آزمایشگاه را در سفر وزیر بهداشت کشورمان به پاریس امضاء کردند. این دو قرار داد میان انستیتو پاستور ایران و یک بنیاد خیریه فرانسه امضاء شد.

مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران پس از امضای این قرارداد گفت: این بنیاد خیریه قرار است از ابتدای سال نو میلادی احداث یکی از آزمایشگاه ها را در زاهدان آغاز کند.
وی افزود : این آزمایشگاه تشخیص بیمارهای عفونی خطرناک خواهد بود که کل هزینه های ساخت و تجهیز این آزمایشگاه را این بنیاد تقبل کرده و  ایران فقط زمین آن را در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اختیار این بنیاد قرار خواهد داد  .
قانعی افزود: در واقع این قراردادی چهارجانبه میان وزارت بهداشت ایران ، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، انستیتو پاستور ایران و بنیاد خیریه فرانسوی است که براساس قرارداد به کشورهای پاکستان و افغانستان هم خدمات خواهد داد .
وی گفت: قرارداد دوم هم به ساخت آزمایشگاه دیگری اختصاص دارد که قرار است در انستیتو پاستور کرج درباره تشخیص با سطح امنیتی بالاتر بیماری های عفونی خطرناک ساخته شود.
قانعی افزود: بودجه ساخت این ازمایشگاه را  وزارت بهداشت پرداخت خواهد کرد و این بنیاد فقط در ساخت ، تجهیز و راه اندازی مشاوره خواهد داد.
این دو قرارداد در حضور حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت کشورمان امضاء شد. وزیر بهداشت کشورمان که به دعوت همتای فرانسوی خود به پاریس سفر کرده است در روز نخست این سفر با نمایندگان شرکت کارفرمایان فرانسه در بخش سلامت و همین طور با خانم ماری سل تورن وزیر سلامت فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین روز  نخست سفر خود از بخش های اورژانس ، پژوهشی و درمانی بیمارستان نیکل پاریس و همین طور از ساختمان انستیتو پاستور فرانسه بازدید کرد. دکتر هاشمی همچنین با تعدادی از پزشکان و متخصصان ایرانی مقیم پاریس و همین طور با تعدادی از پزشکان فرانسوی به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

سفر وزیر بهداشت کشورمان عصر امروز جمعه در پاریس پایان می یابد.

ماخذ: خبرگزاری صدا و سیما

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    3 × سه =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!