0

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بورسیه ها خلاف قانون اساسی است

دسته بندی ها : فضای مجازی 6 آبان 1394 مدیر سایبرلا 454 بازدید

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر منع مراجعه شاکیان موضوع بورسیه‌ها به دیوان عدالت اداری این مصوبه‌ها را خلاف قانون اداری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری در باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما در ابتدا به شکل جامع به موضوع بورسیه‌ها ورود کردیم. به نظر من تعداد قابل توجهی از این بورسیه‌ها حقیقتاً مورد ظلم واقع شده است چرا که در ارائه این بورسیه‌ها موازین قانونی لحاظ شده است و بررسی‌های ما نشان داد که حق این افراد ضایع شده است اما در جریان رسیدگی با منع قانونی شورای انقلاب فرهنگی مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: ما تا مدتی این پرونده‌ها را نگه داشتیم و تعداد مراجعات به ما زیاد بود ولی از ما انتظار می‌رود که در چارچوب مقررات اقدام کنیم و از آنجا که ما با منع قانونی مواجه بودیم با دفتر مقام معظم رهبری نامه‌نگاری کردیم و کسب تکلیف کردیم تا اینکه مسئله به شورای عالی انقلاب فرهنگی احاله شد.

منتظری افزود: من در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور یافتم و آقایان گفتند که دیوان عدالت اداری برای رسیدگی به موضوع صلاحیت کافی ندارد و هر کدام برای توضیح این عقیده خود به آرایی استدلال می‌کردند که دیوان در فلان موضوع چنین رأیی داده است پس نباید به موضوع ورود کنند. در حالی که به نظر من این استدلال‌ها منطقی نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد: من در آن جلسه عنوان کردم که گمان نبرید من به دنبال افزایش بار پرونده‌های دیوان هستم ضمن اینکه قانون اساسی این حق را به مردم داده است که هر کسی از تصمیمات ادارات دولتی شاکی است به دیوان مراجعه کند.

وی تصریح کرد: البته من به یک ایراد آنها این حق را می‌دهم که اعلام کردند در برخی موارد مانند امور تخصصی که آیا فردی دارای توانایی علمی یا غیره هست، قابلیت سنجش نداشته باشد که در جواب نیز باید گفت هر مرجع قضایی در موضوعاتی تخصصی به کارشناسان مراجعه می‌کند. به علاوه شما می‌توانید دیوان را مکلف کنید که در فلان مورد نظر شورای عالی یا هر مرجعی که مناسب می‌دانید در نظر بگیرید.

منتظری گفت: این جا اعلام می‌کنم که گرفتن حق تظلم‌خواهی به دیوان عدالت اداری از این افراد ظلم به اساتید، دانشجویان و شاکیان موضوع بورسیه‌ها است این موضوع به بورسیه‌ها ختم نخواهد شد.

وی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این نظر بود که کمیسیونی در شورای انقلاب فرهنگی و یا وزارت بهداشت شکل بگیرد تا به این موضوع رسیدگی شود که به نسبتاً این اقدام، اقدامی منصفانه و عادلانه‌ای نیست چرا که این کمیسیون طرف خودشان را خواهد گرفت.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: نظام ما از این جهت که یک قوه مجزا به اتهامات قوه مجریه رسیدگی می‌کند در جهان بی‌نظیر یا دست کم کم نظیر است و امیدوارم شورای عالی انقلاب فرهنگی با تدبیر و جامعه‌نگری بیشتر به ماجرا ورود کند البته گام‌هایی نیز برداشته شده است تا حق کسی ضایع نشود.

وی گفت: به نظر من شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضع خود با رایزنی‌های صورت گرفته تجدید نظر خواهد کرد.

 

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!