0

ارتقاء رتبه‌بندی جایگاه ترفندی برای سرقت سایبری بود

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 مرداد 1396 مدیر سایبرلا 416 بازدید

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: در پی مراجعه فردی به ماموران پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری به ارزش 360میلیون ریال از وی، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ مرتضی عسگری اظهار کرد: این فرد با اعلام اینکه اهل استان خوزستان بوده و صاحب جایگاه پخش فراورده‌های نفتی می‌باشد و درحال حاضر جهت مسافرت به استان چهارمحال وبختیاری آمده، اعلام نمود، که شخصی ناشناس با بنده تماس گرفته و اعلام کرده که از کارکنان شرکت پخش فراورده‌های نفتی ‌در تهران می‌باشم لذا جهت ارتقاء رتبه جایگاه شما نیاز به ارسال مدارک می‌باشد.این فرد با حیله‌گری توانست من را اغفال نماید و به اطلاعات حساب بانکی‌ام دست یابد. پس از بررسی حساب  متوجه شدم مبلغ 360 میلیون ریال از حسابم برداشت گردیده است و با توجه به تعطیلی امکان حضور و پیگیری در بانک را نداشتم لذا سریعاً به پلیس فتا مراجعه نمودم و خواستار کمک شدم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بلافاصله پس از مراجعه مالباخته نسبت به انجام اقدامات قانونی و قضایی جهت پیگیری موضوع اقدام گردید.از این رو پس از احضار و تشکیل تیم کارشناسی و هماهنگی با مقام قضایی با انجام  اقدامات فنی و پلیسی ماموران در سریع‌ترین زمان ممکن متهم را شناسایی و وجه مالباخته را به وی مسترد نمودند.

وی ادامه داد: شاکی پس از استرداد مال، ضمن اعلام خرسندی از سرعت العمل و دقت پلیس فتا، مراتب تشکر و قدردانی خودرا اعلام نمود.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اصولا کلاهبرداران با انجام روش‌هایی در جذب طعمه‌های خود جذابیت و در مرحله بعد ایجاد اعتماد کاذب باعث می‌شود، تمایلات و گرایش‌هایی مثل کنجکاوی یا طمع کاری افراد تحریک شوند و اطلاعات حساسی مثل اطلاعات کارت‌های بانکی یا رمزهای عبور یا اطلاعات خصوصی خود را از طریق تلفن در اختیار کلاهبرداران قرار دهند که مورد سوء استفاده قرار میگیرند.

سرهنگ عسگری در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه جهت واریز وجه به حساب مشتریان بانک‌ها نیازی به حضور افراد در پای دستگاه خودپرداز نیست حتی المقدور کارت بانکی و اطلاعات آن را در اختیار سایرین قرار ندهند و به منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی گزارش خرید پیامکی خود را فعال کنند تا در جریان تمامی تراکنش‌های مالی خود قرار بگیرند‌.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!