0

اشتراک‌گذاری اینترنت در جمع دوستان اشتباه است

دسته بندی ها : فضای مجازی 14 خرداد 1396 مدیر سایبرلا 405 بازدید

فراهم کردن بستر استفاده کاربران از اینترنت وای فای رایگان در مکان‌های عمومی نظیر هتلها، رستوران‌ها، فروشگاهها و … ، و همچنین استفاده کاربران از این منابع به اشتراک گذاشته شده همواره مشکلات و خطراتی را برای هر دو گروه ایجاد نموده است.

به گزارش پلیس فتا،سرهنگ توکلی گفت: فراهم کردن بستر استفاده کاربران از اینترنت وای فای رایگان در مکان‌های عمومی نظیر هتل‌ها ، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و … ، و همچنین استفاده کاربران از این منابع به اشتراک گذاشته شده همواره مشکلات و خطراتی را برای هر دو گروه ایجاد نموده است.

وی افزود: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان قزوین در می‌یابیم نا‌امن بودن برخی از شبکه‌های وای فای ناشناس موجود در سطح شهر و اتصال افراد به این شبکه‌ها در برخی موارد منجر به هک شدن دستگاه قربانی و در نهایت دستیابی مجرمین اینترنتی به اطلاعات شخصی و تهدید و اخاذی از آنان می‌گردد.

این مقام انتظامی ادامه داد: سوء‌استفاده مجرمین سایبری از سرویس‌های وای فای رایگان موجود در اماکن عمومی نیز مشکلات عدیده‌ای را برای ارائه دهندگان سرویس اینترنت ایجاد نموده که می‌توان به انجام حملات سایبری به سایت‌های دولتی و خصوصی‌، استفاده از این بستر برای ایجاد مزاحمت برای دیگران و ارتکاب سایر جرایم رایانه‌ای اشاره کرد.

سرهنگ توکلی گفت: یکی دیگر از عواملی که نقش به سزایی در افزایش جرایم سایبری داشته است اعتماد بیش از حد به اطرافیان و واگذاری تلفن همراه یا به اشتراک گذاری اینترنت بوده که زمینه را برای سوء استفاده سایرین و وقوع جرم رایانه‌ای مهیا می‌نماید.

رئیس پلیس فتا استان قزوین با اشاره به یکی از پرونده های تشکیل شده در این خصوص گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا اظهار داشت فرد ناشناسی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و توهین علیه اینجانب نموده است که تقاضای پیگیری موضوع را دارم.

سرهنگ توکلی ادامه داد‌: با بررسی‌های فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا گرداننده کانال شبکه اجتماعی که اقدام به نشر اکاذیب و توهین نموده بود شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم به پلیس فتا احضار و در بازجویی اولیه اظهار داشت از وجود کانال شبکه اجتماعی مذکور بی اطلاع بوده و گرداننده سایت را نیز نمی‌شناسد. نامبرده همچنین اظهار کرد زمانی که در جمع دوستان خود حضور داشته چندین مرتبه اینترنت تلفن همراه خود را به اشتراک گذاشته تا دوستانش بتوانند از اینترنت تلفن همراه او استفاده نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه روند تحقیقات مشخص گردید یکی از دوستان متهم که از اینترنت وی استفاده کرده اقدام به ایجاد صفحه در فضای مجازی و انتشار مطالب توهین آمیز و نشر اکاذیب بر علیه شاکی نموده است که با هماهنگی‌های قضایی متهم اصلی شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

وی به کلیه کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد‌: به جهت جلوگیری از سوءاستفاده مجرمین سایبری به هیچ عنوان اینترنت تلفن همراه خود را به اشتراک نگذاشته و در صورتی که نیاز به استفاده از نقطه اتصال (HOTSPOT) تلفن همراه خود ندارند آن را خاموش نموده و در تنظیمات مربوط به نقطه اتصال برای وای فای خود رمز تعیین نمایند و همچنین در صورتی که از مودم‌های خانگی نیز استفاده می‌نمایند برای مودم خود رمز تعیین کرده تا مانع دسترسی افراد سودجو شوند.

سرهنگ توکلی تصریح‌کرد: کاربران علاوه بر عدم اشتراک اینترنت تلفن همراه خود می‌بایست از وصل شدن به شبکه‌های وای فای رایگان و ناشناس موجود در مکان‌های مختلف خودداری نمایند زیرا با توجه به ناشناس و ناامن بودن این شبکه‌ها احتمال سرقت داده‌ها  و آلوده شدن دستگاه تلفن همراه به انواع بدافزارها و ویروس‌های رایانه‌ای مخرب و سوء استفاده از داده‌های موجود در دستگاه وجود دارد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!