0

نفوذ به حریم خصوصی کاربران یکی از معایب شبکه‌های اجتماعی است

دسته بندی ها : فضای مجازی 9 شهریور 1396 مدیر سایبرلا 314 بازدید

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان مرند گفت: یکی از معایب و خطرات شبکه‌های اجتماعی که باعث چالش‌های شدید در زندگی فردی و اجتماعی کاربران می‌شود، نفوذ به حریم خصوصی آنهاست، اگر چه کاربران با هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور دارند ولی باز هم تفاوتی در نفوذ به حریم خصوصی آنها نخواهد داشت.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ ‌محسن محمودی‌ در خصوص آسیب‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان مرند اظهار کرد: امروزه استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی یکی از جنبه‌های گریز ناپذیر زندگی شده و هر روز شاهد افزایش این مقوله و لزوم استفاده از این امکانات در موارد مختلف می‌باشیم، لذا لازم است همکاران گرامی خود نیز نسبت به یادگیری و همراهی فرزندان خود در این فضا اهتمام داشته باشند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: بسیاری از کاربران اینترنت و بهره‌برداران از فضای مجازی اطلاعی از روش‌های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با ناآگاهی وارد فضای مجازی می‌شوند که این خود زمینه را برای سوء‌استفاده هکرها و سارقان اطلاعات فراهم می‌نماید.

وی در ادامه تاکید کرد‌: یکی از معایب و خطرات شبکه‌های اجتماعی که باعث چالش‌های شدید در زندگی فردی و اجتماعی کاربران می‌شود نفوذ به حریم خصوصی آنهاست، متاسفانه کسانی که عکس‌ها و فایل‌های شخصی خود را در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و یا تلفن هوشمند خود نگهداری می‌کند به مثابه آن است که اطلاعات خود را بر دیوار خیابان چسبانده و در دسترس عموم قرار می‌دهند. اگر چه کاربران با هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور دارند ولی باز هم تفاوتی در نفوذ به حریم خصوصی آنها نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی تصریح‌کرد: محدود سازی استفاده فرزندان از بستر اینترنت و ابزارهای الکترونیکی نوین‌، چاره راه و درمان نیست بلکه والدین با همراهی آگاهانه و هدف‌دار و در کنار فرزندان باید استفاده بهینه و مناسب از این ابزارهای الکترونیکی نوین را به آنها یاد داده و همراه و هم صدا در این میدان بوده و با خالی نکردن این میدان اجازه حضور افراد غیر و نااهلان را ندهند و همیشه و همه حال در صدد افزایش و تقویت ارتباطات فی مابین خود و فرزندان بوده و به نوعی شکاف نسل‌ها را از میان بردارند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفده − یازده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!