0

اساسنامه موسسه حقوقی (وکالت و مشاوره حقوقی)

دسته بندی ها : اساسنامه 1 فروردین 1395 مدیر سایبرلا 1999 بازدید

اساسنامه موسسات مشاوران حقوقی و کارشناسان موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی – اجتماعی ، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/9/1379

با عنایت خداوند متعال و با استناد به ماده یک آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مصوب 1337 ناظر بر مواد 584 و 585 قانون تجارت و نظر به ماده 18 آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17 / 1 / 1379 موسسه مشاوره حقوقی / کارشناسان با نام ذیل براساس این اساسنامه تشکیل می گردد.

ماده 1. نام موسسه : موسسه حقوقی ……………….

ماده2. موضوع موسسه : ایجاد دفتر خدمات حقوقی یا کارشناسی توسط آقای/خانم ………………… دارای پروانه مشاوره حقوقی / دوم بشماره 14767/187/م صادره از طرف معاون محترم قضائی قوه قضائیه و رئیس هیئت اجرائی مشاوران حقوقی و کارشناسان جهت ارائه خدمات حقوقی و کارشناسی بعنوان مشاوره حقوقی یا کارشناسی در دعاوی کیفری و حقوقی – انجام وکالت در مراجع قضائی – اداری – مالی – ثبتی – دادگاه های خانواده – شهرداری ها و کمیسیون های آن بویژه کمیسیون ماده پنج دادگاه های انقلاب و مراجع مربوط به تعزیرات حکومتی – مراجع مالیاتی و کمیسیون های آن – هیات های رسیدگی تحت پوشش وزارت کار و امور اجتماعی – دیوان عدالت اداری – همچنین ارائه خدمات حقوقی شامل مشاوره و انجام امور وکالت از طرف خارجیان در مراجع داخلی و از طرف ایرانیان در مراجع بین المللی و دادگاه ها و مراجع قضائی کشورهای خارج مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و موازین حقوقی بین المللی و انجام امور دادرسی اعم از داخلی و بین المللی.

ماده 3 . مراکز اصلی موسسه :

………………………………….

ماده 4. تابعیت موسسه : ایرانی است.

ماده 5 – مدت موسسه : از تاریخ ثبت به مدت …….

ماده 6.  دارائی موسسه : موسسه دارای مبلغ ……… ریال دارائی نقدی می باشد که متعلق به موسس ان آقای سعید معروف می باشد.

تبصره : در صورتی که موسسه دارائی غیر نقدی باشد باید لیست ارزیابی شده آن پیوست مدارک تشکیل موسسه گردد.

ماده 7. مجامع و هیات مدیره:

موسسه فاقد مجمع و هیات مدیره است و فقط دارنده پروانه و مجوز مسئولیت قانونی موسسه و اداره و تعهدات آن نسبت به مراجعین و اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد داشت.

ماده 8 . موسس بعنوان مدیر و نماینده قانونی و تام الاختیار موسسه بوده و می تواند در کلیه امور موسسه مداخله نماید خصوصا در موارد زیر:

الف- تصویب اساسنامه و تغییرات و اصلاحیه های بعدی آن

ب- امور اداری موسسه از هر قبیل – انجام تشریفات قانونی ثبت موسسه – – حفظ و تنظیم فهرست دارائی موسسه و تنظیم بودجه – تعیین و پرداخت حقوق و هزینه ها – انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصین و کارمندان و کارگران – عقد هر گونه پیمان با شرکت ها و بانک ها و واردات و اشخاص و مشارکت با سایر موسسات و شخصیت های حقیقی و حقوقی – تحصیل اعتبار و اخذ وام از بانکها و موسسات مالی و افتتاح حساب های جاری و سپرده در نزد بانک ها و موسسات مالی – برداشت و دریافت وجه از حساب های موسسه – اخذ وام با رهن یا بدون رهن – صدور – ظهر نویسی و پرداخت بروات و اسناد و سفته ها و هزینه ها – مدافعات موسسه چه مدعی باشد یا مدعی علیه در تمام مراحل با تمام اختیارات از رجوه به دادگاههای صالحه از بدو الی الختم.

تعیین وکیل، وکیل در توکیل و دادن اختیارات لازمه به نامبرده و عزل وی و قطع و فصل دعاوی با صلح و سازش اختیارات فوق جنبه محدودیت نداشته و هر تصمیمی که موسس ( مدیر موسسه ) در جهت پیشرفت موسسه اتخاذ نماید معتبر است.

ماده 9. هر گونه تغییر در مواد اساسنامه باید ظرف یک ماه جهت ثبت و انتشار آگهی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اعلام گردد.

ماده 10. سال مالی موسسه از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفندماه همان سال خاتمه می  یابد به استثنای سال تاسیس موسسه.

ماده 11. انحلال موسسه : موسسه در دو مورد منحل اعلام می گردد.

الف. در صورت لغو پروانه ( مجوز ) مدیر موسسه و یا به هر نحوی که مدیر موسسه از انجام وظایف قانونی خود سلب صلاحیت گردیده باشد.

ماده 12. در سایر موضوعاتی که در این اساسنامه قید نشده است طبق قانون تجارت و سایر قوانین موضوعه عمل خواهد شد.

ماده 13. این اساسنامه در 13 ماده و یک تبصره تنظیم و تمام صفحات آن به امضاء مدیر موسسه امضاء گردیده است.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × یک =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!