0

اهمیت تنظیم اساسنامه واحد برای موسسات و کانون های داوری

دسته بندی ها : اساسنامه, حقوق شرکت ها, داوری قرارداد 12 آذر 1394 مدیر سایبرلا 534 بازدید

تنظیم اساسنامه واحد جهت موسسات و کانون های داوری ضروری است. فرآیند تدوین پیش­ نویس لایحه جامع داوری از طریق کمیته ملی نهاد داوری در حال پیگیری است.

افتخاری گفت: تنظیم اساسنامه واحد جهت موسسات و کانون‌­های داوری موضوعی مهم است که دستیابی به آن جز با عملکرد مناسب در این بخش میسر نخواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم: علی افتخاری در خصوص فعالیت‌های استانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: اداره کل ­پیشگیری­‌های قضایی در راستای پیشبرد برنامه ‌های سال 1394 و سنوات آتی با هدف ارتقاء سطح کیفی کارشناسان استانی، کارگاهی با عنوان تبادل تجارب، اطلاعات و تعامل استان­‌ها در اجرای برنامه­‌های سال 1394 با حضور 17 استان تشکیل داده تا با هم­فکری و هم­‌افزایی مرتبط با سیاست­‌های مدیریتی شرایط و زمینه­‌های اثربخشی در حوزه تخصصی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای صد در صدی برنامه‌­ها از سیاست­‌های کاری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است که برکل مجموعه­‌های ستادی و استانی تکلیف شده ، ادامه داد: همه برنامه­‌ها مطلوب و منظور نظر است.

افتخاری با تاکید بر ضرورت توجه به نهاد داوری در عرصه حقوقی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: این نهاد به عنوان یکی از شیوه‌­های جایگزین یا غیرقضایی حل و فصل اختلافات مورد عنایت ویژه قرار گرفته و هر روز بسوی کمال مطلوب در حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: در این رهگذر می­ بایست به مداخلات تأثیرگذار پیشگیری­های قضایی در فرآیند تدوین پیش­ نویس لایحه جامع داوری اشاره کرد که در ادامه فرآیند تصویب لایحه مزبور از طریق کمیته ملی نهاد داوری در این اداره کل مورد پیگیری قرار می­ گیرد.

مدیرکل پیشگیری­های قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه تنظیم اساسنامه واحد جهت موسسات و کانون­ های داوری موضوعی مهم است که دستیابی به مطلوب موضوع جز عملکرد مناسب در این بخش میسر نخواهد گردید، بیان کرد: به همین منظور اقدامات عملیاتی متعددی صورت گرفته تا در آینده نزدیک این موضوع به صورت کشوری مرتفع و مسیر برای انجام بهینه امر هموار گردد.

افتخاری خاطرنشان کرد: اداره کل پیشگیری­های قضایی بر خود فرض می داند تا در این راه از کلیه ظرفیت­های علمی و عملی موجود در استان­ها استفاده کرده  تا در نهایت آنچه به پیشگاه خانواده بزرگ قوه قضائیه تقدیم می ­گردد هرچند در قالب نهالی نوپا لیکن با ثمراتی بسیار و قابل توجه باشد.

وی با اشاره به  برگزاری کارگاهی علمی و کاربردی در این زمینه و مبتنی بر سیاست­های قوه ­قضائیه با بهره­ گیری از بدنه کارشناسی متخصص در سطح کشور گفت: با این روند می‌توانیم درآینده شاهد تأثیرات اثربخش نهاد داوری در رفع مشکلات مردم و دغدغه‌ها موجود در خصوص ورودی پرونده به دادگستری باشیم.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 12 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!