0

ارزش اجرای پروژه‌های صنعت نفت به ۵۵ میلیارد دلار رسید

دسته بندی ها : فضای مجازی 8 آذر 1394 مدیر سایبرلا 465 بازدید
عضو هیأت مدیره انجمن اپک گفت: ارزش اجرای پروژه‌های صنعت نفت از سوی پیمانکاران داخلی طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به ۵۵ میلیارد دلار رسیده است
موج: مهرداد مترجمی در نشست معرفی ظرفیت‌های داخلی کشور با اشاره به دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های نفتی در سال‌های اخیر تصریح کرد: شرکت‌های داخلی باید توانمندی خود را افزایش دهند.
وی گفت: تاریخچه پیمانکاری به سال‌های طولانی بر می‌گردد که توانستند در این میان نیز دستاوردهایی کسب کنند به نحوی که تولید گاز کشور از ۶۲۵ میلیون مترمکعب در روز در سال ۲۰۱۱ به ۷۶۴ میلیون مترمکعب رسیده و دیگر محصولات نفتی نیز با رشد خوبی مواجه شده‌اند که می‌توان گفت به نوعی دستاورد پیمانکاران داخلی بوده است.
مترجمی ارزش فعالیت‌های انجام شده از سوی پیمانکاران را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در صنعت نفت ۵۵ میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: در این مدت پروژه‌های شاخصی در پتروشیمی مهر، کاویان، مروارید و همین‌طور در پالایشگاه‌های نفت از جمله اراک و پالایشگاه‌های گازی گام‌های خوبی برداشته شده است.
عضو هیأت مدیره انجمن اپک به موفقیت فاز ۱۲ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: نحوه مدیریت و اجرا کردن این پروژه خیلی خوب بود و از همان ابتدا سه گروه شامل شرکت‌های ایرانی، شرکت‌های ایرانی- خارجی و کنسرسیوم کار را شروع کردند که موفق هم بود.
وی با اشاره به حضور نیروهای تحصیل‌کرده در صنعت نفت گفت: نیروهای متخصص ایرانی توانستند در کنار شرکت‌های خارجی و با وجود محدودیت‌های بین‌المللی خود را به اثبات برسانند و با حداقل منابع کار کنند.
وی ادامه داد: بودن شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های ایرانی با توجه به این که داخلی‌ها با بوروکراسی اداری آشنا هستند کمک قابل‌توجهی به خارجی‌ها می‌کند.
به گفته وی همچنین از شرکت‌های ایرانی این انتظار وجود دارد که بتوانند در بخش کنترل پروژه حضور مؤثری داشته باشند؛ ضمن اینکه شرکت‌های ایرانی به فناوری‌های روزآمد نیاز دارند اما برای محقق شدن این امر باید منابع وجود داشته باشد.
سالن اجلاس سران، طی دیروز و امروز (هفتم و هشتم آذر)، شاهد برگزاری کنفرانس تهران و میزبان مدیران ارشد صنعت نفت و نمایندگان شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه‌های نفت و گاز بوده است.
دیروز (شنبه) مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) از سوی تدوین‌کنندگان این قرارداد معرفی شد و در اختیار سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفت، امروز نیز طرح‌های نفتی به سرمایه‌گذاران معرفی خواهد شد.
مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 20 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!