0

پیمان پولی، تبادلات ایران و روسیه را تسهیل می‌کند

دسته بندی ها : فضای مجازی 24 بهمن 1394 مدیر سایبرلا 494 بازدید

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌هایی درباره پیمان پولی مشترک بین ایران و روسیه گفت که این پیمان پولی، تبادلات پولی بین دو کشور را تسهیل می‌کند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در دو سه سال‌ گذشته، اقدامات خوبی در بحث توسعه روابط تجاری بین ایران و روسیه انجام شده است. بنده به اتفاق وزیر جهاد کشاوزی، سفری به روسیه داشتیم که در آن تفاهم‌نامه‌های خوبی هم بین دستگاه‌های مختلف دو کشور امضا شد؛ هیات‌های مختلفی از دو کشور هم سفرهایی به ایران و روسیه داشتند و مقدمات خوبی فراهم شد.

او ادامه داد: به عنوان مثال، در بحث قرنطینه بین دو طرف تفاهمات خوبی برقرار شده است. همچنین از سرمایه‌گذاران روسی دعوت شده تا در ایران حضور پیدا کنند. علاوه بر این،‌ به دنبال این هستیم که پایانه‌های صادراتی با سرمایه‌گذاران مشترک داخلی و خارجی شکل بگیرد و این یک زیرساخت دائمی برای توسعه صادرات باشد.

این نماینده مجلس به مشکلات صادرات محصولات به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی تا حدودی دچار مشکل هستیم که داریم تلاش می‌کنیم این مسائل را برطرف ‌کنیم. در نشست اخیری هم که با مدیر کل سازمان خوار و بار جهانی داشتیم این مساله را بررسی کردیم که در بحث بسته‌بندی و صنایع تبدیلی،‌ تکنولوژی لازم را در اختیار ما قرار دهند تا قدرت ماندگاری محصول ما برای صادرات افزایش پیدا کند.

پاپی‌زاده افزود: یکی از مسائلی که بین دو کشور وجود داشت، استفاده از ارز مرسوم بود. در این مسئله با توجه به تحریم‌هایی که هم برای ما و هم برای روسیه اتفاق افتاده بود دچار مشکل بودیم. اقداماتی صورت گرفته تا پیمان پولی را جایگزین این موضوع کنیم تا از پول رایج دو کشور استفاده شود. این کار، قسمت زیادی از تبادلات پولی بین دو کشور را تسهیل می‌کند و به بازرگانان ما کمک می‌کند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + پنج =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!