0

وزیر ارتباطات: پیام رسان های ایرانی تا آخر فروردین ماه به یکدیگر متصل می شوند

پیام رسان های ایرانی, بله, اینا, آی گپ, سروش - سایبرلا

پیام رسان های بله، ایتا و آی گپ تا پایان فروردین ماه به یکدیگر متصل می‌شوند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیات دولت از اجرای طرح اتصال پیام رسان های ایرانی تا پایان فروردین ماه خبر داد.

زارع پور در این خصوص گفت: «فاز آزمایشی اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر آخر سال گذشته انجام شد. تا آخر فروردین نسخه جدیدی که بله و ایتا و آی گپ می‌دهند امکان اتصال را فراهم می‌کند. این کار باعث راحتی کاربران می‌شود.»

آخرین روزهای سال پیش بود که حامد منکرسی، معاون سیاست گذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اعلام کرد: «هم اکنون تعدادی از پیام رسان ها در حال تست برای برقراری امکان اتصال متقابل هستند اما از میان پیام رسان ها دو پیام رسان بله و ایتا از سایر پیام رسان ها در انجام تست های خود جلوترند و پیش بینی می‌شود امکان ارتباط این دو پیام رسان تا پایان سال فراهم شود.»

او همچنین به برنامه های این وزارتخانه در حوزه فضایی اشاره کرد و توضیح داد: «برای سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی، برنامه مفصلی برای توسعه صنعت فضایی کشور داریم. الآن حدود ۱۰ ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب داریم و چندین ماهواره هم در دست طراحی و ساخت است. هدف مان این است خدمات و توانمندی هایی را که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد در گام اول در اختیار کشورهای همسایه و اسلامی قرار دهیم و تا پایان دولت خدمات ساخت و پرتاب ماهواره در لایه لئو را تجاری کنیم و در اختیار کشورهای دیگر بگذاریم.»

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!