0

نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - سایبرلا

جمعی از نمایندگان مجلس طرحی برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین و تهیه کردند که به گفته عضو هیات رئیسه مجلس پس از تشکیل کمیسیون‌ها این طرح را به جریان می‌اندازند. دلیل اصلی دنبال شدن این طرح از طریق برخی نمایندگان مجلس مشکلات در توسعه زیرساخت ارتباطی، عدم توسعه پیام‌رسان‌های بومی و وضعیت نامشخص توسعه شبکه ملی اطلاعات اعلام شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس روز جمعه (۲۳ خردادماه) در توییتی اعلام کرد که به دلیل اینکه وزارت ارتباطات در روند پیشرفت مخابراتی و ارتباطی کشور، آنتن‌دهی تلفن همراه، حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و شبکه ملی اطلاعات ضعیف عمل کرده است، نمایندگان به فکر استیضاح او افتادند و حال حاجی دلیگانی اعلام می‌‌کند که متن طرح استیضاح محمدجواد آذری جهرمی آماده است و پس از تشکیل کمیسیون‌های مجلس امضاها را جمع‌‌آوری می‌کنند و استیضاح وزیر را به جریان می‌اندازند.

او درمورد جزئیات این طرح توضیحی ارائه نداد؛ اما در مورد محور اصلی آن گفت: «محور اصلی این طرح عدم پیشرفت فناوری اطلاعات همزمان و همگام با تکنولوژی جهانی است. به طور مثال کیفیت خدمات تلفن ثابت از ۳۰ سال پیش کاهش یافته است یا در مورد کیفیت آنتن دهی تلفن همراه در بسیاری از مناطق شاهد قطعی‌های بسیاری هستیم و کیفیت آنتن‌دهی کاهش بسیاری داشته است.»

به گفته حاجی دلیگانی این طرح پس از اعلام وصول در صحن علنی به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر ارسال می‌شود و وزیر ارتباطات هم با حضور در کمیسیون درمورد موضوعات مطرح شده درطرح استیضاح پاسخگو است و اگر نمایندگان قانع نشدند این طرح به صحن علنی ارجاع داده می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول فعالیت خود در دولت دوازدهم ۲ بار برای پاسخگویی به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس دهم حاضر شد. نخستین بار برای «توسعه نیافتگی ارتباطات و دولت‌الکترونیکی در روستاهای کشور» در مجلس حضور پیدا کرد که نمایندگان از پاسخ‌های او قانع نشدند و اولین کارت زرد خود را دریافت کرد و دومین بار  در مورد «احراز هویت در فضای مجازی و ساماندهی فیلترشکن‌ها» در مجلس حضور یافت که توانست نمایندگان را قانع کند. به نظر می‌رسد حال نمایندگان مجلس یازدهم به طرح سوال بسنده نکردند و به دنبال استیضاح وزیر ارتباطات هستند.

منبع: پیوست

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!