الزام اپراتورها به اطلاع رسانی قبل از قطع خطوط تلفن ثابت
شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن ثابت ملزم هستند پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به علت بدهی، به مشترکین اطلاع رسانی کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات این سازمان با اشاره به مطلب فوق گفت: تمامی اپراتورهای دارای پروانه تلفن ثابت براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بایستی پس از سپری شدن دوره صورتحساب گیری و رسیدن به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد، پیش از قطع خطوط تلفن ثابت به مشترک اطلاعرسانی کنند.
وی درباره حد نصاب کارکرد خطوط تلفن ثابت افزود: برای خطوط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، اگر کارکرد خطوط به ۸۰ درصد حد نصاب برسد، اپراتور بایستی به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را بعنوان مهلت پرداخت بدهی تعیین کند.
امامی درباره خطوط تلفن ثابت دارای مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت تصریح کرد: براساس مصوبه چنانچه کارکرد این دسته از خطوط به حد نصاب کارکرد برسد، اپراتور باید ابتدا نسبت به اطلاع رسانی به مشترک و تعیین زمان ۷۲ ساعت جهت پرداخت اقدام کند. در صورتی که کارکرد خط به میزان مبلغ سپرده یا تضمین پرداخت نرسد، مشترک میتواند تا پایان دوره صورتحساب گیری و مهلت های تعیین شده برای پرداخت مبلغ کارکرد خود اقدام کند.
مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با تاکید بر پرداخت به موقع قبض های تلفن ثابت از سوی مشترکان اظهار کرد: تمامی دارندگان پروانه تلفن ثابت ملزم هستند فرایند قطع خطوط تلفن ثابت را براساس مصوبه ۳-۲۰۷ رعایت کنند. عدم رعایت این فرایند بویژه اطلاع رسانی به مشترکین تخلف محسوب میشود و مشترکین میتوانند درصورت بروز این تخلف و عدم اطلاع رسانی اپراتور، با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.
نظرات کاربران