0

پیش گویی پست هایی که می خواهید منتشر کنید

حقوق رایانه و حقوق دیجیتال
محققان می‌توانند پست‌هایی را که قرار است منتشر کنید را پیش گویی کنند. طبق اطلاعیه‌های منتشرشده محققان می‌توانند متوجه شوند شما چه پستی را روی شبکه اجتماعی منتشر خواهید کرد، حتی اگر آنلاین نباشید.

محققان دانشگاه ورمونت (Vermont) و دانشگاه آدلاید (Adelaide) می‌گویند، از ارتباطات شما با دوستانتان و سیر رفتاری شما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پست‌های آینده شما را پیش گویی کنند. این کارشناسان در آزمایش‌های خود تا 95 درصد موفق ظاهر شدند.

در بخش دیگری از این تحقیقات آمده است که حتی اگر حساب کاربری شبکه اجتماعی نیز نداشته باشید بازهم این کارشناسان قادرند با آنالیز  کردن رفتار شما با دوستانتان پیش گویی کنند که در آینده چه مطالبی منتشر خواهید کرد.

به زبان ساده‌تر حریم خصوصی دیگر بی‌معنا بوده و به‌آسانی قابل‌نقض است. همچنین دوستان شما نیز می‌توانند حلقه‌ای برای نقض حریم خصوصی شما باشند. درواقع حریم خصوصی شما روی شبکه‌های اجتماعی از روی پست‌های دوست شما نقض می‌شود و این موضوع کار بسیار پیچیده‌ای است که برخی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر می‌توانند آن را انجام دهند.

این آنالیز روی ده دوست صمیمی افراد صورت گرفته و با تمرکز روی آن‌ها محققان به نتایج مطلوب دست‌یافته‌اند.

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان دانشگاه ورمونت (Vermont) و دانشگاه آدلاید (Adelaide)، طی گزارشی در مجله “Nature Human Behavior” منتشرشده است. در جریان این تحقیقات آنالیزهای دقیقی روی 30.8 میلیون توییت از 13905 هزار اکانت صورت گرفته که نتیجه آن 95 درصد موفقیت‌آمیز گزارش‌شده است.

در بخشی از اظهارات محققان امنیت سایبری آمده است که این موضوع با استفاده از یادگیری ماشین طراحی‌شده است.

یکی از این کارشناسان به نام جیم باگرو (Jim Bagrow) در اظهاراتی تأمل‌برانگیز عنوان کرد که حتی اگر سعی کنید حریم خصوصی خود را ایمن نگاه‌دارید و از شبکه‌های اجتماعی به دورباشید، دوستانتان این حریم را به‌طور غیرمستقیم نقض کرده و از روی فهرست دوستان نزدیک می‌توان ایده و عقیده‌ی هر کس را پیش گویی کرد.

سایبربان

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج + 9 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!