هنگامی که پیامک مشکوک به کلاهبرداری دریافت کردیم، چه باید انجام بدهیم؟
به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، رسیدگی به کلاهبرداریهای پیامکی به صورت کلی مربوط به پلیس آگاهی میباشد. یعنی در صورت وصول پیامک مشکوک به کلاهبرداری مراتب از طریق پلیس آگاهی ناجا اطلاع رسانی میشود.
در صورتیکه به وسیله ارسال پیامک، کلاهبرداری صورت گرفته و برداشت از حساب از طریق اینترنت صورت گرفته و یا به وسیله فعالسازی رمز دوم کلاهبرداری انجام شده باشد، میبایستی ابتدا موضوع در مرجع صالح قضایی (دادسرای ویژه جرایم رایانه ای) مطرح و پس از ارجاع به پلیس فتا مورد رسیدگی قرار گیرد.
نظرات کاربران