تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در رسانه های صوت و تصویر فراگیر قاعده مند میشود
نشست هم اندیشی مقررات تبلیغات انتخاباتی با حضور مدیران رسانه های کاربر محور دارای مجوز از ساترا و مدیران ساترا برگزار شد.
در این جلسه، پیش نویس مقررات تدوین شده در خصوص قلمرو تبلیغات انتخاباتی، اصول عمومی، الزامات رسانه های کاربر محور و الزامات محتوایی فعالیت های رسانه ای در حوزه انتخابات تبیین و تشریح شد.
در ابتدای این جلسه، وحید فرهمند قائم مقام رئیس ساترا با تاکید بر نقش و تاثیر رسانهها در برگزاری و مشارکت پرشور انتخابات گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر قاعدهمند میشود. وی در ادامه به تشریح مجموعه اقدامات و تسهیلات سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در خصوص فعالیتهای انتخاباتی رسانه های صوت و تصویر دارای مجوز پرداخت.
در ادامه محمدرسول حاج اقلی، مدیر کل صدور مجوز ساترا، با اشاره به پیشنویس دستورالعمل «تبلیغات انتخاباتی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر» گفت: کلیه رسانهها در تبلیغات انتخاباتی باید از قوانین و مقررات انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران و مقررات ساترا پیروی کنند. همچنین رسانهها ملزم به استفاده از نشان «تبلیغات انتخاباتی» ابلاغشده از سوی ساترا برای تمایز محتوای مشمول این مقررات از سایر محتواهای انتشاریافته هستند. وی در ادامه بر الزامات رسانههای کاربرمحور و تسهیلات ساترا در فعالیتهای انتخاباتی تاکید کرد.
در ادامه، مدیران رسانههای امپیفور، تماشا و دالفک و… نظرات مشورتی خود را در خصوص دستورالعمل «تبلیغات انتخاباتی در رسانه های صوت و تصویر فراگیر» مطرح کردند.
منبع: سایت ساترا
نظرات کاربران