0

ساترا: مجوز رسانه های صوت و تصویر فراگیر لغو نمی‌شود, به شرط رعایت قانون!

دسته بندی ها : صوت و تصویر فراگیر - VOD, مجوز ساترا 29 تیر 1401 کارشناس سایبرلا 267 بازدید
تلویزیون اینترنتی, صوت و تصویر فراگیر, VOD

سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر اعلام کرد در حال حاضر مجوز هیچ‌ یک از رسانه های صوت و تصویر فراگیر لغو یا تعلیق نشده و در صورت رعایت قانون از پلتفرم ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی ساترا سعید مقیسه رئیس‌ سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر (ساترا) درباره احتمال فیلترینگ پلتفرم‌هایی مثل نماوا و فیلیمو می‌گوید: البته برخی سامانه‌های نمایش درخواستی تخلفاتی داشته‌اند که منجر به کسر امتیاز ارزیابی آنها شده است.

او افزود: بنابراین اگر روند کاهش امتیاز ارزیابی آنها ادامه پیدا کند و به کمتر از حداقل امتیاز لازم برای فعالیت برسد، اقدام قانونی لازم را انجام خواهیم داد (البته فیلیمو در بیانیه‌ای به شفاف نبودن قوانین در این زمینه اعتراض کرده و حالا خود این قوانین یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پلتفرم‌هاست).

مقیسه در ادامه افزود: بدون شک مهم‌ترین اولویت فعالیت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر (ساترا)، اجرای قوانین و اسناد بالادستی است و انجام ماموریت‌های قانونی ساترا، مورد مطالبه نهادهای ناظر در قوه مجریه و قوه مقننه است.

او همچنین با اشاره به ماموریت قانونی ساترا در حوزه تنظیم گری رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر بیان کرد: انجام ماموریت‌های قانونی ساترا، مورد مطالبه نهادهای ناظر در قوه مجریه و قوه مقننه است. اخیراً هم مکاتبه‌ای از سوی معاونت امور حقوقی ریاست‌جمهوری با ساترا انجام شده است که در آن نامه بر اختیارات و وظایف ساترا در حوزه صوت‌و تصویر فراگیر تاکید شده است. بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور با موضوع «توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن»، ممانعت از نشر محتوا و خدمات ناسالم و ناایمن یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به ماموریت ساترا در حوزه تنظیم‌گری صوت‌وتصویر فراگیر، ساترا به دنبال نظارت بر سلامت محتوایی صوت‌و تصویر فراگیر است.

مقیسه با اشاره به ضرورت مراقبت از نهاد خانواده و کودکان و نوجوانان در فضای مجازی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف حاکمیت حمایت از خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در فضای مجازی است و در سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصوب شورای عالی فضای مجازی تاکید شده است که کلیه سکوها و ارائه‌دهندگان محتوا ملزم‌اند از عرضه تبلیغات و محتوای مضر برای رده سنی کودک و نوجوان ممانعت کنند؛ یکی از اولویت‌های اصلی ساترا نیز همین موضوع است که مراقبت کند محتوای مضر برای رده سنی کودک و نوجوان توسط رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در برنامه‌های این گروه سنی تولید و پخش نشود.

او همچنین به طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی به عنوان دیگر سندی که تاکید بر سالم‌سازی محتوا در فضای مجازی دارد اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف راهبردی تعیین‌شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، حضور جریان‌‏ساز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر - سایبرلاهدفمند در عرصه‌‏های ملی و فراملی فضای مجازی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است؛ در حالی‌ که شاهد هستیم برخی رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر محتوایی را تولید و منتشر می‌کنند که کاملاً در تضاد با گفتمان انقلاب اسلامی است و بارها این قبیل محتواها با اعتراض بخش‌هایی از جامعه مواجه شده است.

مقیسه همچنین تاکید کرد: ساترا بر مواضع قانونی خود برای حفظ حقوق مخاطبان رسانه‌های صوت‌وتصویر فراگیر ایستادگی خواهد کرد و به زودی معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا نشست‌هایی با حضور مدیران رسانه‌های جمعی، نخبگان رسانه‌ای و سایر گروه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی تدارک خواهد دید تا گفت‌وگوهای موثری بین ساترا و فعالان اجتماعی کشور شکل گیرد.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده − 2 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!