0

تفکیک وظایف وزارت ارشاد و صدا و سیما در حوزه صوت و تصویر

سازمان صدا و سیما و صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی

سید محمد هاشمی با بیان اینکه صدا و سیما و وزارت فرهنگ در صوت و تصویر فراگیر توأمان وظیفه دارند، گفت: در این خصوص هر دو نهاد وظایفشان را تفکیک کرده‌ و به صورت هم‌افزا عمل خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان ها، سید محمدهاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه صوت و تصویر فراگیر، هم صدا و سیما وظایفی دارد و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در خصوص حدود و تفکیک وظایف هر دو دستگاه در حوزه صوت و تصویر فراگیر توافقاتی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: حوزه‌هایی که مدیریت آنها اصالتاً با وزارت متبوع بوده است، در حوزه صوت و تصویر فراگیر هم این مسئله با راهبری و نظارت دنبال می‌شود که از این میان می توان به حوزه‌هایی مانند موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، فیلم سینمایی، کتاب، خبرگزاری ها و تبلیغات اشاره کرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر در خصوص معرفی نمایندگان وزارت ارشاد در شورای ساخت و شورای پخش سریال‌های نمایش خانگی، اظهار کرد: یکی از موارد توافق‌مان این بود که دو نفر از وزارت فرهنگ در شورای ساخت و دو نفر هم در شورای پخش سریال های نمایش خانگی معرفی شوند؛ که این اتفاق رخ داده است. همچنین در نوشتن آیین‌نامه‌های مختلف در حوزه صوت و تصویر فراگیر و شوراهای تخصصی آن در هر دو دستگاه، نگاه هم‌افزایی و هماهنگی وجود دارد.

وی با اظهار امیدواری در رابطه با تفکیک وظایف و توافق با صدا و سیما، بیان کرد: امیدواریم با این تفکیک وظایف و توافق و‌ همدلی ایجاد شده، نهایتاً شاهد تقویت و تعالی تولیدات و محتوای فضای مجازی و قانون‌مداری در حوزه صوت و تصویر فراگیر باشیم.

سیدمحمدهاشمی در ادامه گفت: ما در وزارت فرهنگ به این باور داریم که کسب و کارهای حوزه صوت و تصویر فراگیر و اقبال مردم که با توجه به ذائقه جهانی در استفاده از فضای مجازی، طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده و هست و این مسئله یک فرصت برای فضای فرهنگی و هنری امروز جامعه ایرانی به شمار می‌رود.

هاشمی در پایان افزود: در خصوص نمایش خانگی، با نگاه فرصت‌محور باید به دنبال شیوه‌های جدیدی در نظارت و همراه‌سازی تولیدکنندگان باشیم  تا سلامت محتوا، نظارت‌پذیری و اقتصاد پلتفرم‌ها را توأمان تضمین کرد.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!