0

ترفند جمع آوری کمک برای افراد نیازمند در کانال های شبکه های اجتماعی

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد: فریب تبلیغات کانال های موجود در شبکه های اجتماعی را که ادعای جمع آوری کمک برای نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان را دارند نخورند و کمک های مادی خود را حتما از طریق مراکز معتبر که دارای مجوز هستند انجام دهند.

پلیس فتا: سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان شاهد راه اندازی کانالهایی برای جمع آوری کمک های نو دوستانه به افراد نیازمند هستیم، تصریح کرد: این افراد شیاد با بارگذاری تصاویر محرومان جامعه در کانالهای تحت مدیریت خود تلاش دارند از حس نو دوستی کاربران سوء استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این کانال ها توسط افراد سوءجو و شیاد راه اندازی شده است، افزود: هدف این دست کانالها در شبکه های اجتماعی کلاهبرداری از کاربران می باشد.
سرهنگ آذردرخش ادامه داد: حتی لینک های و درگاههای موجود در این کانال برای جمع آوری کمکهای نقدی می تواند فیشینگ باشد که اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت ببرند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه این افراد علاوه بر اشتراک گذاری جمع آوری کمک برای نیازمندان و فقرا در کانالهای شبکه های اجتماعی از شیوه ارسال پیامهای خصوصی نیز استفاده می کنند، گفت: در این ترفند این افراد با اعلام نام و مشخصات دورغین از افراد نیازمند حس نو دوستی کاربران را ترغیب می کنند تا بتوانند از آنها کلاهبرداری بکنند.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای رساندن کمکهای مادی به دست افراد نیازمند موسساتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و… است که شناخته شده و معتبر می باشد و به هیچ عنوان فریب این کلاهبرداران را نخورند. چرا که کمکهای جمع آوری شده به هیچ عنوان به دست افراد نیازمند نمی رسد.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    19 − 18 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!