0

از سرقت گوشی تا هک وای فای به بهانه سرگرمی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری فردی که با سرقت گوشی تلفن همراه از طریق شبکه های اجتماعی و هک وای فای مدرسه مزاحمت ایجاد می کرد، خبر داد.

به گزارش سایبرلا به نقل از پلیس فتا، سرهنگ “اکبر امینی” با اعلام این خبر افزود: هفته گذشته فردی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه و با در دست داشتن شکوائیه ای مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه و سوء استفاده از شبکه های اجتماعی آن،خواستار رسیدگی به پرونده خود شد.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اظهارات شاکی مشخص شد چندی قبل گوشی تلفن همراه وی توسط فردی ناشناس ربوده شده و در حالیکه شاکی سریعا اقدام به سوزاندن سیم کارت خود نموده، سارق وارد شبکه های اجتماعی نصب بر روی گوشی موبایل شده و به لیست دوستان پیام های بسیار ناشایست ارسال نموده است و این کار وی موجب متشنج شدن روابط شاکی با دوستانش شده است.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارق با دسترسی غیر مجاز به اینترنت وای فای مدرسه ای که نزدیک محل سکونت نامبرده بوده، پیامها را ارسال کرده است.
سرهنگ امینی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان ما با استفاده از اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی را شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی نامبرده را دستگیر و تمامی دستگاه های دیجیتال وی را جهت بررسی های فنی جمع آوری کردند.

وی افزود: متهم در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای و تطبیق آن با محتویات گوشی تلفن همراه ضبط شده صراحتا به بزه ارتکابی اقرار و عنوان کرد:این گوشی تلفن همراه را از شاکی که از همسایگان ما بود به سرقت بردم و در جستجو در گوشی به فکر سوء استفاده از شبکه های اجتماعی آن افتادم و تنها هدفم از این کار فقط سرگرمی بود.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان گفت: هر گونه دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی جرم تلقی می گردد و با خاطیان طبق قوانین جرائم رایانه ای به شدت برخورد خواهد شد،از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشابه مراتب را سریعا به پلیس فتای همدان با شماره تلفن 2182674 اعلام کنند.

شماره تلفن پلیس فتای استان همدان: 2182674

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!