0

دستگیری کلاهبردار تلگرامی در اصفهان

فردی که با معرفی خود به عنوان نماینده فروش یک شرکت توانسته بود در شبکه اجتماعی تلگرام از شهروندی مبلغ 100 میلیون ریال کلاهبرداری کند در عملیات ماموران پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و اعلام شکایتی مبنی بر اینکه فردی با فریب او در تلگرام مبلغ 100 میلیون ریال از وی کلاهبرداری نموده ،بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد ، در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم که خود را نماینده فروش یکی از کارخانجات تولید فولاد معرفی می کرد و من نیز به قصد خرید با وی تماس گرفتم و به عنوان پیش پرداخت مبلغ 100 میلیون ریال به حسابش واریز کردم اما پس از چند روز از این ماجرا فرد مذکور دیگر تلفن خود را جوابگو نبود.

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با اظهارات شاکی بلافاصله پرونده تشکیل و کارشناسان پلیس فتا با جمع آوری مدارک و اقدامات تخصصی و جستجو در فضای مجازی سرانجام توانستند هویت فرد شیاد که یک زن جوان بود را شناسایی کنند .

این مقام مسئول عنوان داشت‌: با شناسایی متهم ماموران با هماهنگی مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به انجام کلاهبرداری از این شهروند در شبکه اجتماعی تلگرام اعتراف کرد .

سرهنگ کریمی با هشدار به شهروندان برای حفظ هوشیاری بیشتر در انجام معاملات و خریدهای کلان گفت: به کسانی که قصد خرید از فضای مجازی را دارند توصیه می کنیم به هیچ عنوان سراغ شبکه های اجتماعی مجازی نروند، از سایت های قابل اطمینان و دارای نماد الکترونیک خرید استفاده کنند و تا زمانی که جنس درخواستی را مشاهده نکرده اند پولی بابت آن پرداخت نکنند.

این مقام انتظامی تاکید کرد : شهروندان می بایست هنگام ورود به درگاه بانکی از اصلی بودن سایت اطمینان حاصل کنند تا گرفتار سایت های جعلی و فیشینگ نشوند.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو − 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!