0

کلاهبرداری سایبری با موضوع وام فوری بدون ضامن

تله سرمایه گذاری, فریب و اغوا, کلاهبرداری مالی و اقتصادی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری کلاهبرداری که در یکی از سایت های تبلیغاتی به بهانه اعطای وام از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با عنوان اعطای وام فوری بدون ضامن از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: معمولا افرادی که با این شگرد از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند، ابتدا با ارائه فرم‌ها و قراردادهای مختلف اقدام خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌کنند، به طوری که شاکی فریب این افراد را خورده و اقدام به تکمیل فرم ها و ارسال مدارک خود و واریز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب متهم نموده است.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: با بررسی‌های فنی و اقدامات تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: امروزه کلاهبرداری های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگردهای خاصی از جمله پرداخت وام به شهروندان صورت می‌گیرد، بنابراین متقاضیان دریافت وام حتما به بانک مراجعه نمایند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، همچنین جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگردهای کلاهبرداران سایبری است که با ترفند اعطای وام اطلاعات شهروندان را جمع آوری می‌نمایند، بنابراین شهروندان به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار اینگونه افراد نگذارند.

منبع: پلیس فتا

وکیل تخصصی جرایم رایانه ای و اینترنتی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    5 × 1 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!