0

سرمایه گذاری بدون آگاهی در بازار رمز ارز قربانی گرفت

دسته بندی ها : ارز دیجیتالی - کریپتوکارنسی, جذب سرمایه 21 فروردین 1400 کارشناس سایبرلا 421 بازدید
کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی  از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندانِ علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه رمز ارز خبر داد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ 3 میلیارد ریال از وی در حوزه رمز ارز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: طبق اظهارات اولیه از قربانی مشخص شد که وی به دلیل اینکه این روزها رمز ارز مورد توجه قرار گرفته اند، از طریق یکی از دوستانش علاقمند به سرمایه گزاری در این حوزه شده و با معرفی فردی که در این خصوص تخصص داشته است، مبلغ سه میلیارد ریال سرمایه گزاری نموده است و با رویت کیف پول دیجیتالی و آشنایی با نحوه کار ، با گرفتن مشاوره مبلغ بیست میلیارد ریال دیگر جهت سرمایه گزاری اختصاص می دهد و در نهایت متوجه می شود رمز ارز معرفی شده، در بازار ناشناخته و نامعتبر می باشد.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با توجه به مستندات به دست آمده، کیف پول دیجیتالی شاکی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد رمز ارزهای خریداری شده هیچگونه ارزشی نداشته و ضمن اینکه جعلی می باشد، توسط متهم ساخته شده است.

وی ادامه داد: با روشن شدن موضوع ، متهم اصلی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی به پلیس فتا منتقل شد و سرانجام با رویت شواهد فنی به دست آمده، لب به سخن گشود و به جرم خود اعتراف کرد و در نهایت به همراه مستندات موجود در پرونده جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرای جرایم رایانه ای معرفی شد.

این مقام انتظامی به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: ساده‌ترین راه برای کلاهبرداری، ایجاد و بازاریابی پروژه ای جعلی برای فروش یک ارز دیجیتال (توکن) بی ارزش به افراد ناآگاه است. بنابراین کاربران فضای سایبری فریب تبلیغات و لفاظی های برخی افراد سودجو را در این خصوص نخورند و قبل از دارابودن دانش و آگاهی لازم در حوزه رمز ارز وارد این حوزه نشوند.

منبع: پلیس فتا

وکیل جرایم اینترنتی و رایانه ای | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!