0

کلاهبرداری های پوششی در عصر نوین با وعده کسب درآمد دلاری

دسته بندی ها : جذب سرمایه, کلاهبرداری اینترنتی 30 آبان 1401 کارشناس سایبرلا 339 بازدید
کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خبری تازه ای در خصوص یکی از کلاهبرداری های پوششی نوین که وعده کسب درآمد دلاری را به کاربران در فضای سایبری می دهد، پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا استان خراسان رضوی، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با توجه به تغییرات شگرفی که فضای سایبری در نحوه و کیفیت زندگی بشر امروز داشته متاسفانه به تناسب این تغییرات، کلاهبرداران و سودجویان نیز رفتارهای خود را تغییر داده و سعی بر رسیدن به اهداف مغرضانه خود را دارند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: طی رصد و پایش فضای سایبری کارشناسان اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری موفق به شناسایی ترفند برخی سودجویان در فضای سایبری شده‌اند.

وی افزود: این شیوه از جذب سرمایه به شکلی است که در آن صاحب کسب و کار یا به نوعی توسعه دهنده با دعوت از افراد با هر سطح از دانش سایبری و تخصصی در زمینه رمز ارز و تنها با نمایش کلیپ کوتاهی مبنی برنحوه خرید و فروش رمز ارز پیشنهاد کسب درآمد روزنامه 150 دلار به بالا را می دهد و در ادامه از وی می خواهد پکیج آموزشی را خریداری و با دنبال کردن و الگو برداری از افراد فعال در حوزه خرید و فروش (تریدینگ رمز ارز) روزانه به صورت دلاری درآمد کسب  نمایند ؛اما واقعیت نهفته شده در این پیشنهادات چست.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به تبلیغات گسترده این نوع از فعالیت ها در فضای سایبر وانواع شبکه های اجتماعی و سایت های آگهی محور گفت: کاربران به محض رویت این تبلیغات ترغیب شده تا درآمد دلاری را کسب نمایند و بلافاصله نسبت به خرید پکیج پیشنهادی اقدام  می کنند و در نهایت فروشنده نرم افزار با استفاده از تبلیغات موفق به فروش پکیج خود می شود .

سرهنگ جهانشیری افزود: افرادی که بدون تحقیق صرفا با رویت آگهی بسته نرم افزاری موصوف را خریداری می نمایند باید بدانند در وهله اول ورود به دنیای کریپتو یا همان رمز ارز مستلزم کسب دانش سایبری و مهمتر از آن اشراف به امنیت و نگهداری از رمز ارز ها در کیف پول دیجیتال و یا صرافی های داخلی و خارجی وهمچنین نقطه ورود وشناخت بازار می باشد و هرگونه اعتماد به شخص دیگر بدلیل غیر متمرکز بودن ماهیت رمزارزمی تواند تبعات جبران ناپذیری را رقم بزند .

این مقام مسئول گفت: نکته بعدی که باید قبل از سرمایه گذاری روی این شکل از کسب درآمد ، به آن توجه کرد این است که تریدرها ساعات متمادی از وقت و زمان خود را در تحلیل و انالیز بازار کریپتو به صورت تکنیکال و فاندامنتال و سایر جرایم مالی و اقتصادی, کلاهبرداری تله سرمایه گذاریروشهای آماری صرف می نمایند بنابراین نمی توان گفت این کار به صورت دورکاری و صرفا با دارا بودن یک گوشی می باشد بلکه تمام زمان شما را خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به هزینه صورت گرفته در خصوص خرید بسته های آموزشی هشدار داد: صرفا خرید یک بسته نرم افزاری و محصول دیجیتالی موجب کسب درآمد نخواهد شد و برای کسب درآمد از محصول، می بایست دانش سایبری داشت وضمن آشنایی با اصول کریپتو نیاز به سرمایه اولیه از مقدمات کار است ؛ بنابراین صرفا با خرید محصول دیجیتالی کارکسب درآمد دلاری شروع نخواهد شد بلکه منوط به شرایط دیگر می باشد بنابراین لطفا خوش باور نباشید تا در دام طمع کاران و سودجویان فضای سایبری گرفتار نشوید.

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 15 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!