0

وعده استخدام در ادارات دولتی، نقاب جدید شرکت های هرمی

پلیس فتا, پلیس فضای سایبری ایران

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شگرد جدید کلاهبرداری شرکت های هرمی با وعده استخدام در ادارات دولتی خبر داد و از شهروندان درخواست کرد موارد مشکوک را به پلیس گزارش کنند.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: شبکه های کلاهبرداری هرمی در ایران به صورت مداوم در حال تغییر شکل و رویه هستند و متأسفانه اینگونه شرکت ها در سال‌های اخیر با تغییر ظاهر و روش کاری خود بسیاری از مردم ناآگاه را فریب داده و سرمایه‌های بسیاری را از کشور خارج می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: شرکت های هرمی با تغییر شیوه فعالیت و با وعده استخدام در شرکت های دولتی، نسبت به جذب جوانان ناآگاه و عمدتاً ساکن مناطق محروم کشور اقدام می‌کنند در ساختار جدید خود اقدام به جذب اعضای خود کرده و اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت درزمینه‌ی بازاریابی شبکه‌ای تشویق می‌کنند.

وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند تمرکز بر جذب افراد بیشتر به جای فروش محصول، پرداخت پورسانت بر اساس میزان فروش مجموعه، تعیین حجم مشخصی از فروش و عدم وجود طرح منطقی برای سرمایه‌گذاری از مصادیقی است که ماهیت هرمی یک شرکت‌ها را آشکار می‌سازد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به بند (ز) الحاقی به ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹، «تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، موسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضای به نحوی که اعضای جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد.» جرم است، لذا شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی و پیگیری قضایی از عضویت و سرمایه‌گذاری در چنین شرکت‌هایی خودداری کنند.

منبع: پلیس فتا

مشاوره رایگان حقوقی در حوزه کلاهبرداری های اینترنتی | اینجا کلیک کنید

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار × دو =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!