0

فضای مجازی محل امنی برای تهیه دارو نیست / ممنوعیت خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی

دسته بندی ها : کلاهبرداری اینترنتی 4 شهریور 1400 کارشناس سایبرلا 345 بازدید
داروخانه اینترنتی , خرید و فروش دارو آنلاین

رئیس پلیس فتای استان تهران با بیان اینکه فضای مجازی محل امنی برای تهیه دارو نیست، گفت: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است. چرا که ممکن است داروهای تاریخ‌ گذشته و تقلبی به مردم ارائه و کلاهبرداری هم انجام شود.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه رصد فضای مجازی از وظایف اصلی پلیس سایبری است، افزود: ممکن است برخی افراد در فضای مجازی، تبلیغاتی را در فروش داروهای خاص انجام دهند اما زمانی که پول واریز می‌شود متأسفانه خدماتی را انجام نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: همکاران بنده به صورت شبانه‌روزی این فضا را رصد می‌کنند و با اقداماتی که انجام دادند در سال جاری چندین باند برخورد کرده اند که مبادرت به فروش دارو در فضای مجازی در قالب داروهای تاریخ گذشته و داروهایی که به‌خاطر عدم نگهداری در شرایط لازم فاسد شده بودند، می‌کردند و در کنار همه اینها کلاهبرداری بوده است.

وی به مردم توصیه کرد: در خصوص داروها چه داروهای مربوط به کرونا و چه بیماری‌های دیگر که نیاز به خرید دارو دارند، مردم حتماً از مجاری رسمی آن‌ها را مطالبه و تهیه کنند. فضای مجازی محل امنی برای تهیه دارو نیست چرا که ممکن است با سلامت و جان مردم بازی شود.

سرهنگ معظمی گودرزی در خصوص رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا اطمینان خاطر داد و گفت: فرزندان این ملت در پلیس سایبری به صورت شبانه‌روزی این موضوعات را پیگیری و رصد می‌کنند. ما در بحث موضوعات سلامت‌محور هیچ‌گونه تعارفی با کسی نداریم و با قاطعیت این موارد را داریم دنبال می‌کنیم.

وی دررابطه‌با واکسن‌های تزریقی که توسط‌های نهادهای رسمی زده می‌شود گفت: بازرسین در وزارت بهداشت نظارت کافی را بر واکسن‌های وارداتی دارند. چنانچه از مجاری رسمی و قانونی واکسن‌ها وارد شده باشند به‌هیچ‌عنوان تقلب متصور نیست. تزریق واکسن‌های تقلبی در جاهای غیر رسمی است که در فضای مجازی تبلیغ واکسن می‌کنند.

منبع: ایسنا

عباسی - کارشناس سایبرلا
کارشناس سایبرلا

سلام. من عباسی هستم! یکی از همکاران بخش تولید محتوای سایبرلا. علاقمند به حوزه حقوق فناوری اطلاعات هستم و علاوه بر فعالیت در حوزه مسائل حقوقی, به مباحث حوزه امنیت اطلاعات و فناوری های نوین هم علاقه دارم.

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 + شش =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!