0

کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری در بازار فارکس

دسته بندی ها : شکایت کلاهبرداری در فارکس, فارکس Forex 7 آذر 1397 مدیر سایبرلا 487 بازدید

زمانی که فردی پیشنهاد کار و سرمایه گذاری در بازار فارکس یا حوزه ارز دیجیتال را نزد شما مطرح می کند؛ برای اینکه متوجه شوید که این فرد قصد فریب و کلاهبرداری را دارد، چند سؤال ساده زیر را از او بپرسید و ببینید چگونه پاسخ می دهد.

به گزارش سایبرلا به نقل از ایران هشدار, اولین مرحله مبارزه با کلاهبرداری در حوزه سرمایه گذاری استفاده از حق مسلم شما برای پرسیدن سؤال است؛ چرا که کلاهبرداران منتظر فرصتی هستند تا با هر ترفندی نظر شما را جلب و شما را ترغیب به سرمایه گذاری کنند. آن ها برای اینکه فرصت سؤال پرسیدن را از شما سلب کنند، از شما سؤالاتی که جواب آن بله است را می پرسند.

به عنوان مثال می گویند:« شما حداقل علاقه مند به شنیدن درباره یک فرصت خوب سرمایه گذاری هستید، مگر نه؟؟؟ » یا اینکه «می خواهید درآمدی بالا در فاصله زمانی کوتاه با کمترین ریسک را داشته باشید؟؟؟». تنها چیزی که یک کلاهبردار می خواهد این است که شما هرچه سریعتر پول را پرداخت کنید.

سوالات مهم

پرسیدن سؤالات زیر شما را راهنمایی خواهد کرد تا بتوانید هویت و هدف واقعی آن ها را کشف کنید.

1- چطور توانستید نام من را پیدا کنید؟

اگر در پاسخ به شما گفتند، شما از یک لیست که با هوش ترین و معتبرترین سرمایه گذاران درآن قرار دارند انتخاب شدید یا هر دلیل غیر موجه دیگری که نتوانند ثابت کنند که چه طور با شما آشنا شده اند، مطمئن شوید که قصد کلاهبرداری دارند.

2- این کاری که پیشنهاد می کنید چه خطراتی دارد؟

تقریبا تمام طرح های سرمایه گذاری احتمال ریسک و خطراتی دارد و بسته به طرح، درجه خطر آن کم یا زیاد می شود، بنابراین اگر در پاسخ به شما گفتند این کار خطری ندارد و شما فقط سرمایه گذاری کنید تا سود ببرید، به آن شک کنید.

3- آیا می توانید یک سری توضیحات کتبی و جامع در رابطه با طرح برای من ارسال کنید تا در اسرع وقت بررسی و پاسخ شما را بدهم؟

کلاهبردان با چرب زبانی و فریب می خواهند شما را ترغیب کنند تا سرمایه گذاری را انجام دهید. چرا که در اوقات فراغت و از روی متن کتبی، افراد فرصت بیشتری دارند تا همه جوانب را بررسی کنند. بنابراین پس از پرسیدن این سؤال، سعی می کنند هر طور که شده شما را راضی کنند تا در همان لحظه تصمیم بگیرید و سرمایه گذاری انجام دهید. بنابراین به خاطر داشته باشید که هر سرمایه گذاری که باید با سرعت و شتاب و بدون فکر و مشورت انجام شود، نا مطمئن و مشکوک است.

4- آیا امکان دارد این طرح سرمایه گذاری را برای شخص سومی مثل حسابدار، وکیل و یا مشاور من توضیح دهید؟

اگر در پاسخ این سؤال فرد به شما گفت: «نمی توانید خودتان برای پروژه های سرمایه گذاری تصمیم بگیرد؟ » یا اینکه به شما گفت: «خوشحال می شوم برای مشاورتان توضیح بدهم ولی وقت کافی برای این کار ندارم»، شک کنید که او یک کلاهبردار است که نمی خواهد فرصت را از دست بدهد.

5- آیا این طرح قانونی است و یا اینکه اسناد قانونی برای انجام آن در اختیار دارید؟

اگر در پاسخ به شما گفتند که این طرح قرار است در آینده قانونمند شود و یا این که این کار، کار جدیدی است و به صورت قانونی هنوز به تصویب نرسیده است و یا هر دلیل دیگری، بدانید ریسک این کار بالاست و تحقیق بیشتری کنید.

6- شرکت شما چه مدت است که در این حوزه سرمایه گذاری فعالیت می کند؟

در پروژه های سرمایه گذاری حتما روی شرکت های مشهور و معروف که سابقه خوبی دارند، سرمایه گذاری کنید؛ چرا که ریسک آن کمتر است. اگر در پاسخ این سؤال به شما گفتند: شرکت جدید است و یا دفتر آن در خارج از کشور است و دسترسی به آن امکان پذیر نیست و یا هر بهانه دیگری که نشان و سابقه شرکت را مخفی می کند، به طرح شک کنید.

مشاوره حقوقی و پرسش و پاسخ درباره جرایم و شکایت های بازار فارکس

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + پانزده =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!