0

شرکت های سرمایه گذاری با نام HYIP

بعد از کاهش میزان سود های بانکی در کشور اخیراً شاهد اقبال برخی از سرمایه گذاران نسبت به شرکت ها یا طرح هایی با وعده پرداخت سودهای نا متعارف هستیم. این افراد سرمایه های خود را در زمینه های مختلفی مانند بازار بورس، فارکس، بازار نفت، خرید و فروش طلا و جواهر، مسکن و … وارد می کنند.

به گزارش سایبرلا به نقل از ایران هشدار, اعتماد مردم به برخی از این شرکت ها و طرح ها که سود هایی بسیار بالاتر از سیستم بانکی پرداخت می کنند باعث به وجود آمدن کلاهبرداری های بسیاری هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی شده است.

متأسفانه سرمایه های خرد و کلانی که می تواند در اختیار چرخه سرمایه گذاری سالم و مولد قرار گیرد, وارد شرکت های پر زرق و برق پوشالی می شوند که اصطلاحاً به آن ها HYIP ) hyip yield investment program ) گفته می شود. این شرکت ها غالباً با انگیزه دزدیدن اموال و سرمایه های افراد جامعه ایجاد شده اند.

شیوه کار جهت کلاهبرداری بدین شکل است که مثلاً می گویند اگر فلان مبلغ سرمایه گذاری کنید ماهانه 15 تا 30 درصد و حتی بیشتر به شما سود تعلق می گیرد. همچنین اگر فرد یا افرادی را معرفی نمایید از 2 تا 10 درصد سود به شما پرداخت می شود البته محدودیتی در زمینه معرفی افراد وجود ندارد. در ادامه افراد سودجو بیان می کنند اگر مبالغ سرمایه گذاری به حد قابل توجهی برسد، سفر های خارج از کشور، هدایای گران قیمت و … در انتظار افراد است. کلاهبرداران برای جلب اعتماد افراد مدارکی مبنی بر سرمایه گذاری شرکت در پروژه های بزرگ و معتبر ارائه می کنند.

ادامه حیات شرکت ها تا زمانی است که ورودی سرمایه به این شرکت ها از خروجی آنها بیشتر باشد. البته این همه ماجرا نیست؛ اخیراً سایت هایی در فضای مجازی افراد را تشویق به سرمایه گذاری در این طرح ها و عضویت در این شرکت ها می کنند. ارائه و معرفی لیست سایت های سرمایه پذیر، میزان سود پرداختی و همچنین چگونگی ارتباط و سرمایه گذاری در این شرکت ها از امکاناتی است که این سایت ها فراهم کرده اند.

سایت های ترویج دهنده سرمایه گذاری های هایپ؛ برای اینکه مسئولیت عمل خود را بر عهده نگیرند، بیان می کنند که سایت شان هیچ ارتباطی با سایت ها و شرکت های معرفی شده ندارند و صرفاً در نقش مشاور و راهنما برای مخاطبان عمل می کنند. برای جلب اعتماد کاربران یکی از اقدامات اینگونه سایت ها اثبات واریزی سود ها و هدایای سایت ها و شرکت های سرمایه پذیر است که البته امکان سنجش صحت و سقم این اطلاعات مقدور نیست. کلیه تبادلات سایت های ترویج دهنده سرمایه گذاری با وعده پرداخت سودهای غیر متعارف و همچنین سایت ها و شرکت های سرمایه پذیر از طریق پول مجازی از قبیل بیت کوین، پرفکت مانی، پایر، اوکی پی، نتلر و ادوکش انجام می شود که به علت عدم ردیابی این تبادلات در فضای مجازی ریسک سرمایه گذاری را بسیار خطرناک و پر ریسک می نماید.

مدیر سایت سایبرلا
مدیر سایبرلا

مدیر سایت سایبرلا

برای مشاهده مطالب سایت از طریق کانال تلگرام می توانید عضو کانال سایبرلا شوید! عضویت در کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد. چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد. چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 5 =

    لینک کوتاه :

    عضویت در خبرنامه ویژه مشتریان سیگما پلاس

    با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!